دانلود: راهنمای سنجش افکار عمومی: تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی
جزوه‌ای کاربردی برای آشنایی با سنجش و تحلیل افکار عمومی ویژه کارشناسان روابط عمومی

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || جزوه تخصصی «سنجش افکار عمومی» تهیه‌شده توسط شبیر دائمی شامل مباحثی همچون مفهوم افکار عمومی، اهمیت و ضرورت شناخت آن، روش‌های سنجش و تحلیل افکار عمومی و تکنیک‌های مختلف گردآوری داده‌ها است.

در این جزوه به روش‌هایی مانند تحلیل محتوا (مطبوعات و برنامه‌های رادیو و تلویزیون)، ارتباطات تلفنی و مردمی، تجزیه و تحلیل نامه‌های وارده، تشکیل هیأت‌های مشورتی و جلسات تعاملی، ملاقات‌های عمومی و دریافت پیشنهادهای مردمی اشاره شده است.

همچنین فرآیند کامل اجرای نظرسنجی، شامل تعیین هدف، تعریف جامعه آماری، انتخاب نمونه، روش‌های جمع‌آوری داده‌ها، طراحی پرسشنامه، اجرای پیش‌آزمون، آموزش پرسشگران، جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، تفسیر نتایج و ارائه گزارش نهایی مورد بررسی قرار گرفته است.

جزوه شامل مثال‌هایی از پرسشنامه‌ها و روش‌های کاربردی سنجش رضایت مخاطبان نیز است.

گفتنی است دوره آموزشی «سنجش افکار عمومی» با تدریس شبیر دائمی، با هدف ارتقای توانمندی‌های کارشناسان روابط ‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در حوزه تحلیل و کاربرد نظرسنجی‌ها و ارتباطات سازمانی برگزار شد.

دانلود: سنجش افکار عمومی

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/