راهحلهای روابطعمومی|13|: کلمات خود را با دقت در ارتباطات مراقبت های بهداشتی انتخاب کنید
متیو آیزاک، دکترای دانشگاه سیاتل، عضو مرکز تحقیقات بینش رفتاری
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || هر کسی که در روابطعمومی یا ارتباطات شرکتی کار می کند می داند که کلمات مهم هستند. دانشمندان علوم رفتاری شواهدی یافتهاند که نشان میدهد تغییرات کوچک عبارتها گاهی اوقات میتواند تأثیرات شگفتانگیز زیادی بر نگرشها، قضاوتها و رفتار افراد داشته باشد.
برخی از این آثار بر عباراتی متمرکز شدهاند که شامل عبارتهای «منطقی» معادل هستند، اما به صورت مثبت یا منفی قاببندی شدهاند. به عنوان مثال، محققان نشان دادهاند اگر نتیجه بالقوه یک جراحی به جای موفقیت در قالب شکست باشد، احتمال کمتری دارد افراد زیر چاقو قرار بگیرند.
در ارتباطات بهداشتی، برچسبهایی که شرکتهای دارویی برای توصیف داروهای خود استفاده میکنند نیز میتواند بر نحوه واکنش افراد تأثیر بگذارد.
|
نظر بدهید