راه اندازی کمپین روابط‌عمومی موفق

کمپین‌های روابط‌عمومی می خواهند تا مدت ها بر اعتبار عمومی شرکت تاثیرگذار باشند به همین دلیل است که داشتن برنامه‌ریزی بسیار اهمیت دارد.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| کمپین‌های روابط‌عمومی می خواهند تا مدت ها بر اعتبار عمومی شرکت تاثیرگذار باشند به همین دلیل است که داشتن برنامه‌ریزی بسیار اهمیت دارد.


هر زمان شرکت محصول جدیدی را به بازار عرضه می کند و یا قصد دارد برند را بیشتر به مردم بشناساند، باید کاری فراتر از انتشار اطلاعیه های مطبوعاتی انجام دهد.
 

هدف
پیش از راه اندازی کمپین روابط‌عمومی، کمپین باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.


اولین قدم برای فرآیند برنامه‌ریزی، تعیین اهدافی است که شرکت انتظار دارد با راه اندازی کمپین به آنها دست یابد.


این اهداف می تواند شامل افزایش فروش محصولات، ایجاد آگاهی از برند یا جلب توجه مخاطبان جدید باشد.


وقتی هدف کلی تعیین شد، حال وقت آن رسیده که آن را به اهداف خاص و دست یافتنی تقسیم نمود.


یعنی شرکت برای تحقق این اهداف، باید زمان و بودجه مشخصی تعیین کند.


مخاطب
قبل از اینکه شرکت تصمیم بگیرد که چگونه کمپین روابط‌عمومی خود را راه اندازی کند، باید مخاطبان کمپین را مشخص کند.


بدین معنی که شرکت باید در مورد مخاطبان برند تحقیق کند و طبق اطلاعاتی که کسب می کند خریداران محصول را بشناسد.


به عنوان مثال اگر مخاطبان کمپین روابط‌عمومی، والدین باشند، باید بر مصرف کنندگان هدف متمرکز شود و اینکه نشان دهد چرا شرکت به این افراد اهمیت می دهد و چطور این استراتژی ها بر خانواده ها تاثیرگذار است و به پیشرفت و ارتقای آنها کمک می کند.


کانال‌ها
وقتی کسب و کارها مخاطبان هدف خود را شناسایی کردند و اینکه دریافتند با راه اندازی کمپین، چه مخاطبانی را می خواهند هدف قرار دهند، وقت آن رسیده عمیق تر به اطلاعات به دست آمده از مخاطبانتان بیندیشید تا بفهمید مصرف کنندگان بالقوه بیشتر از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند.


پوشش رسانه‌ای
هیچ کمپینی بدون پوشش رسانه‌ای به شکلی صحیح موفق نمی شود. هر چند شرکت هایی که از خبرنگاران می خواهند به آنها کمک کنند، اول خودشان باید به آنها کمک کنند.


بدان معنا که شرکت با انتشار اطلاعیه مطبوعاتی و انواع متون خبری استاندارد باید نقشه راه کسب و کار را نشان دهد. برای مثال، باید زاویه ای را کشف کند که داستان را برای همه انواع مصرف کنندگان بالقوه جذاب‌تر کند.


یعنی اینکه شرکت با انتشار داستان خود در مطبوعات و اطلاعیه هایی از محصولات مثلا نقل قول ها یا اطلاعات بیشتر می تواند از کسب و کار خود حمایت کند.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: رون توروسیان | 4 جولای 2022 | روابط‌عمومی‌