دو راهی که وکلا می‌توانند مهارت‌های روابط عمومی خود را تقویت کنند
با بهره‌گیری از استراتژی‌های مناسب روابط عمومی، وکلا می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای رقابتی امروز، وکلا نیز نیاز دارند که از مهارت‌های روابط‌ عمومی بهره ببرند تا شهرت خود را تقویت کنند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. در این مقاله، استیو فرتزین به بررسی نکات مهمی پرداخته که می‌تواند به وکلا کمک کند تا روابط عمومی خود را بهبود بخشند و بر اعتبار خود در جامعه حقوقی افزوده و بر رشد شغلشان تاثیر بگذارند:

1. زمان و چگونگی ارتباط با رسانه‌ها
یکی از موضوعات مهم در روابط عمومی وکلا، این است که چگونه و چه زمانی باید با رسانه‌ها ارتباط برقرار کرد. تام سیسیلکا (Tom Ciesielka)، رئیس شرکت روابط عمومی TC Public Relations، بیان می‌کند که اولین وظیفه وکیل، خدمت به مشتری است، نه تبلیغ کردن شرکت خود. بنابراین، قبل از هر چیزی باید توافقات لازم با مشتریان انجام شود و سپس زمینه‌های رسانه‌ای مشخص گردد. وکیل باید بداند چه موضوعاتی را باید با رسانه‌ها در میان بگذارد و در مورد پرونده‌های خاص خود چه اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد.

2. محدودیت‌های روابط عمومی

روابط عمومی می‌تواند در مواجهه با بحران‌های خاص بسیار موثر باشد، اما به گفته تام، روابط عمومی در حل مشکلات سیستمی و ریشه‌ای محدود است. برای مثال، اگر یک وکیل با مشکل ساختاری یا اخلاقی در شغل خود مواجه باشد، روابط عمومی نمی‌تواند به تنهایی این مشکل را حل کند. به همین دلیل، وکلا باید از روابط عمومی برای تقویت و حفظ اعتبار خود استفاده کنند، اما در صورت وجود مشکلات عمیق‌تر، باید به دنبال حل اساسی آن‌ها نیز باشند.

روابط عمومی ابزاری ضروری برای وکلاست تا با استفاده از آن بتوانند روابط موثر با رسانه‌ها برقرار کرده، شهرت خود را در جامعه حقوقی بهبود دهند و در عرصه رقابتی خدمات حقوقی رشد کنند. با بهره‌گیری از استراتژی‌های مناسب روابط عمومی، وکلا می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

نویسنده: استیو فرتزین (Steve Fretzin)
تاریخ انتشار: 18 آوریل 2025
منبع انگلیسی: Above the Law
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/