ده اشتباه در مورد مقاله های خبری

آلن کاروبا، مشاور – روابط عمومی، فهرستی تهیه کرده که آن را «ده خطا در مقاله خبری» نامیده است:

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) روابط عمومی، فهرستی تهیه کرده که آن را «ده خطا در مقاله خبری» نامیده است:


 1- عدم استفاده از سرمقاله.


 2- «پاراگراف اولی که حاوی نام فرد مورد نظر، مقام آن، نام شرکت، محل آن و غیره است، در حالی که موضوع اصلی را بیان نمی کند کشنده است.»


 3- خطاهای املایی و دستوری. بسیار خطرناک است


 4- خطاهای علامت گذاری.


 5- «اغراق. وقتی به کار


 می رود که به چیزهایی معمولی کیفیت های غیرعادی نسبت داده شود.


 6- نداشتن منبع.


 7- ملاقات ها. تهیه نکردن اسامی، تلفن ها یا شماره دورنگارسخنرانی ها می تواند یک مقاله را غیر قابل استفاده کند.


 8- طولانی کردن.


 9- تعیین جا. تا جایی که ممکن است مقاله را مکان بندی کنید.


 10- همیشه در دسترس باشد. بعد از سومین زنگ تلفن، دیگر موقعیت را از دست داده اید.