شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– روابط عمومی، فهرستی تهیه کرده که آن را «ده خطا در مقاله خبری» نامیده است:
1- عدم استفاده از سرمقاله.
2- «پاراگراف اولی که حاوی نام فرد مورد نظر، مقام آن، نام شرکت، محل آن و غیره است، در حالی که موضوع اصلی را بیان نمی کند کشنده است.»
3- خطاهای املایی و دستوری. بسیار خطرناک است
4- خطاهای علامت گذاری.
5- «اغراق. وقتی به کار
می رود که به چیزهایی معمولی کیفیت های غیرعادی نسبت داده شود.
6- نداشتن منبع.
7- ملاقات ها. تهیه نکردن اسامی، تلفن ها یا شماره دورنگارسخنرانی ها می تواند یک مقاله را غیر قابل استفاده کند.
8- طولانی کردن.
9- تعیین جا. تا جایی که ممکن است مقاله را مکان بندی کنید.
10- همیشه در دسترس باشد. بعد از سومین زنگ تلفن، دیگر موقعیت را از دست داده اید.
|
نظر بدهید