دستورالعمل کاربردی برای ایمیل مارکتینگ ثمربخش

کسب وکارها امروزه از نبود اطلاعات رنج نمی برند، بلکه مسئله در چگونگی به کارگیری داده ها در مدیریت، اجرا و اثربخشی کارهاست. اگر می خواهید متمایز باشید و محصول/ خدمت خود را در ذهن مشتریان به یک برند لذت بخش تبدیل کنید، اطلاعات، فضای بازار، رقبا و استراتژی های تان را بر مبنای یک آمیخته بازاریابی بچینید و سپس ادامه دهید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| رمز موفقیت در ایمیل مارکتینگ، نگاهی فرآیندی با تکیه بر محتوای خوب و اجرای صحیح است.

1- اهداف خود را در سیستم بازاریابی خود به درستی تعریف کنید که این تعریف به بخش بندی صحیح بازار توسط شما بستگی دارد؛ آیا بازارهای خود را به درستی به بخش های کوچک تر دسته بندی کرده اید؟ کدام بازارها برای شما اولویت دارد؟


2- روش بخش بندی شما به منظور اثربخشی بیشتر ایمیل های ارسالی چیست؟ سن، شغل، مکان جغرافیایی مشتریان یا جنسیت آنان؟


3- ابزارهای صحیحی را برای اندازه گیری کارایی ایمیل ها به کار بگیرید.


4- بازار هدف را نه بسیار کوچک و نه بسیار بزرگ تقسیم کنید.


5- ارزش ها و مزیت هایی را که می خواهید در ایمیل به آن تأکید شود، مشخص کنید.

محتوای ایمیل ها:

1- به صورتی نباشد که دریافت کنندگان اشتراک خبرنامه را لغو کنند.


2- تاکتیک های حفظ مشتریان به صورت حداکثری لحاظ شده باشد.


3- دسته بندی مشتریان به منظور کمیت و کیفیت ارسال ها مدنظر قرار بگیرد.


پس مدنظر داشته باشید انتخاب بازار هدف (Targeting) از اولویت های مهم شما در فرآیند ایمیل مارکتینگ است. بسیاری از شرکت ها و کسب وکارها در این مرحله کلیدی و مهم دچار خطاهای بزرگی می شوند که در ادامه هزینه های گزافی را به آنان تحمیل می کند. به یاد داشته باشید جایگاه سازی در بازار هدف هم به کیفیت برنامه شما بستگی دارد و هم به چگونگی اجرایی شدن آن.


کسب وکارها امروزه از نبود اطلاعات رنج نمی برند، بلکه مسئله در چگونگی به کارگیری داده ها در مدیریت، اجرا و اثربخشی کارهاست. اگر می خواهید متمایز باشید و محصول/ خدمت خود را در ذهن مشتریان به یک برند لذت بخش تبدیل کنید، اطلاعات، فضای بازار، رقبا و استراتژی های تان را بر مبنای یک آمیخته بازاریابی بچینید و سپس ادامه دهید.

 

منبع: www.forsatnet.ir