شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || رهبر کلیسای کاتولیک رومی چه چیزی میتواند در مورد روابط عمومی و یک استراتژی قوی برای معرفی به ما بیاموزد؟ در واقع، چیزهای زیادی. با انتخاب اولین پاپ آمریکایی، انبوهی از مقالات خبری، ویدیوها و مصاحبهها منتشر شد که هر کدام به ما نوید بینشی متفاوت از مردی میدادند که اکنون ۱/۴ میلیارد نفر را برای کلیسای کاتولیک هدایت میکند.
میخواهم از این فرصت استفاده کنم تا پرده اتاق خبر را کنار بزنم، درک عمیقتری از نحوهی عملکرد اخبار به شما بدهم و شما را توانمند کنم تا از این اطلاعات برای معرفی مؤثرتر خود در آینده استفاده کنید.
بخشی از موج باشید
وقتی سنگی را در برکه میاندازید، چه اتفاقی میافتد؟ موج ایجاد میکند. حالا، سنگ را به عنوان یک داستان تصور کنید. وقتی داستانی منتشر میشود، هر موج نشاندهندهی شیوهی متفاوتی برای روایت آن است. روزنامهنگاران میخواهند تا حد امکان به مرکز، جایی که بیشترین تأثیر را دارد، نزدیک باشند. با ارتباط با منبع، میتوانند زوایای مختلفی پیدا کنند و دیدگاههای تازهای به داستانی ارائه دهند که مخاطب را مجذوب خود کند.
آنچه نسل Z واقعاً در محل کار میخواهد
وقتی صحبت از به دست آوردن جایگاههای معنادار روابط عمومی برای خود یا سازمانتان میشود، چیزی که بسیاری از مردم از درک آن غافل میشوند این است که اغلب اوقات، شما داستان اصلی نخواهید بود — شما سنگی نیستید که در آب انداخته باشد.
اما یک استراتژی خوب برای ارائه مطلب در روابط عمومی، دانستن چگونگی تبدیل خود به بخشی از امواج آب است. این کلید ارائه مطلب عالی و دستیابی مداوم به جایگاههای رسانهای معنادار، ماه به ماه و سال به سال است. شما خودِ داستان نیستید، اما روابط عمومیها به اتاقهای خبر میگویند که شما ارتباطی با داستانی هستید که ارزش بررسی دارد.
مهمترین پیامهای انتخاب پاپ لئو چهاردهم
در مثال انتخاب اخیر پاپ لئو چهاردهم، که قبلاً با نام رابرت پرووست از ایلینوی شناخته میشد، نمونههای کاملی از ارتباطاتی که رسانهها برای برجسته کردن انتخاب کردند، مورد بررسی قرار میگیرد.
این نمونهها نشان میدهند که حتی اگر شما جزء داستان اصلی نباشید، همیشه میتوانید زاویهای از داستان را به خود اختصاص دهید که توجه رسانهها و مخاطبان را جلب کند.
این مقاله بر اهمیت استراتژی روابط عمومی در به دست آوردن موقعیتهای معنادار رسانهای تأکید دارد. همانطور که در انتخاب پاپ لئو چهاردهم مشاهده میشود، شما خودِ داستان اصلی نیستید، اما میتوانید با شفافسازی زاویههای مختلف و مرتبط با داستان، توجه رسانهها را جلب کنید. این امر نیازمند تبدیل شدن به بخشی از «موجهای خبری» است که هرکدام میتوانند زاویههای متفاوتی از یک داستان را روایت کنند. این رویکرد به شما کمک میکند تا در دنیای روابط عمومی موفق باشید و جایگاههای معناداری در رسانهها به دست آورید.
نویسنده: رونیکا کلیری، بنیانگذار استراتژیهای کلیری
تاریخ: ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۵
منبع: Inc.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید