شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || درآمد تبلیغات دیجیتال بین سالهای 2021 تا 2022 با 10.8 درصد افزایش در سال به 209.7 میلیارد دلار رسید و درآمد کلی به 20.4 میلیارد دلار در سال افزایش یافت.
به گزارش شارا به نقل adexchanger، از نیمه اول سال 2022، درآمد تبلیغات از 100 میلیارد دلار فراتر رفت که 21.1 درصد در سه ماهه اول و 11.8 درصد در سه ماهه دوم رشد کرد.
درآمدهای تبلیغاتی در سه ماهه سوم (رشد 8.4 درصدی) و سه ماهه چهارم (رشد 4.4 درصدی) در پاسخ به اقتصاد نامطمئن کاهش یافت.
درآمد تبلیغات رسانههای اجتماعی در سال 2022 به 59.7 میلیارد دلار رسید که شاهد رشد 3.6 درصدی سالانه بود.
به نظر میرسد یک مسیر خوب باشد، اما این کمترین نرخ رشد درآمدی است که رسانههای اجتماعی در دهه گذشته دیدهاند.
درآمد جستجو در سال 2022 سالانه 7.8 درصد رشد کرد، اما سهم بازار آن از سال 2021 به میزان 1.2 درصد کاهش یافت.
درآمد تبلیغات موبایلی در سال 2022، 14.1 درصد رشد سالانه داشت و به بالاترین حد خود یعنی 154.1 میلیارد دلار رسید. در حال حاضر موبایل 73.5 درصد از کل درآمد تبلیغات اینترنتی را تشکیل میدهد.
10 شرکت برتر تبلیغات اینترنتی با درآمد کلی 161.1 میلیارد دلار، 76.8 درصد از کل درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داده اند. علیرغم تأثیر بزرگی که این بازیگران بر صنعت دارند، سهم بازار آنها در سال 2022 به میزان 1.8 درصد کاهش یافت که اولین کاهش از سال 2016 است.
|
نظر بدهید