درآمد تبلیغات آمازون و پیش‌بینی رشد آن

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در سال 2024، درآمد تبلیغاتی آمازون به 56.2 میلیارد دلار رسید که رشد قابل توجهی نسبت به 46.9 میلیارد دلار در سال 2023 داشت.

به گزارش شارا به نقل از ادویک، پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2025 به 69 میلیارد دلار برسد. این رشد نشان‌دهنده موفقیت استراتژی تبلیغات آمازون است که در مقایسه با رشد 11 درصدی کلی فروش شرکت، 18 درصد رشد داشته است.

آمازون در این سال همچنین موفق به جذب 13.2 میلیون تماشاگر در فصل کامل بازی‌های فوتبال پنجشنبه شب NFL شد که این رقم 11 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

این افزایش در درآمد تبلیغاتی، بخش بزرگی از موفقیت آمازون را در پلتفرم‌های پخش جریانی و تبلیغات آنلاین نمایان می‌کند. آمازون در حال فروش فناوری تبلیغاتی خود به خرده‌فروشان دیگر نیز است و به رقابت با شرکت‌هایی مانند Criteo پرداخته است.

جاسی، مدیر عامل آمازون، اشاره کرده است که تبلیغات آمازون توانسته است در تبلیغات آگاهی برند و یادآوری موثر عمل کند و هم‌چنین محصولات تبلیغاتی خود را بهبود بخشیده است تا تبلیغ‌کنندگان بتوانند از کلمات کلیدی و مخاطبان خاص استفاده کنند.

انتهای پیام/