در سال2015: تکنولوژی جدید صحنۀ اصلی را در تصرّف خود می گیرند

“غذا به عنوان موضوع زیست‌محیطی جدید”؛ “دوری از تکنولوژی”؛ “همه چیز بر مبنای مکان”  (انفجار خدمات مبتنی بر مکان یا مکان‌آگاهی که کسب اطّلاعات از تلفن‌های همراه را تسهیل می‌کند)؛ “جابجایی کوچک” (جا به جایی از “هرچه بزرگتر بهتر” به همه چیز از خانه‌ها به اتومبیل‌ها به انبار‌ها)؛ و “شفّافیت اساسی” (شعار “هیچ چیز برای پنهان کردن” در برخی رفتارهای آنلاین مشاهده می‌شود).

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) آن مَک (Ann Mack)، مدیر تعیین گرایش‌های جی‌دابلیوتی، اظهار می‌دارد، “در پیش‌بینی ما راجع به گرایش‌های مربوط به آیندۀ نزدیک، تکنولوژی جدید همچنان می‌رود تا صحنۀ اصلی را در تصرّف خود داشته باشد، زیرا جابجایی‌هایی عمده‌ای را در رابطه با تحوّلات سرعت مافوق نور در موبایل، تکنولوژی‌های اطّلاعاتی و اجتماعی شاهد هستیم. بسیاری از گرایش‌های ما نشان می‌دهد که چگونه مؤسّسات تجاری حضور همه جانبۀ تکنولوژی در زندگی ما را تحریک و تسهیل یا با آن مقابله می‌کنند، و چگونه مصرف کنندگان به کشش آن واکنش نشان می‌دهند.”


باب جفری، رئیس و مدیر ارشد اجرایی جی‌دابلیوتی در سطح جهانی، اظهار داشت، “جی‌دابلیوتی نیاز به پیش‌بینی و مشارکت فعال در تغییراتی را که آیندۀ تجارت ما و مؤسّسات تجاری ارباب رجوع ما را به طور بنیادی تعریف می‌کند، تصدیق می‌کنیم. پیش‌بینی سالانۀ گرایش‌ها دقیقاً به ما کمک می‌کند که این کار را انجام دهیم. با چشم‌انداز جهانی که ایجاد کرده‌ایم، فرصت‌های جهانی در حال بروز را که می‌توانیم از طرف فهرست چند ملّیتی مارک‌های تجاری روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، شناسایی می‌نماییم.”


از جمله گرایش‌هایی که جی‌دابلیوتی در سال های گذشته پیش‌بینی کرده به این موارد اشاره می‌شود: “غذا به عنوان موضوع زیست‌محیطی جدید” (تأثیر محیط زیست بر گزینه‌های غذایی ما مورد توجّه و نگرانی بارز و چشمگیر واقع می‌شود)؛ “دوری از تکنولوژی” (تعداد هر چه بیشتری از مردم، حدّاقلّ به طور موقّت، از سیستم خارج می‌شوند تا با تکنولوژی قطع ارتباط کنند)؛ “همه چیز بر مبنای مکان”  (انفجار خدمات مبتنی بر مکان یا مکان‌آگاهی که کسب اطّلاعات از تلفن‌های همراه را تسهیل می‌کند)؛ “جابجایی کوچک” (جا به جایی از “هرچه بزرگتر بهتر” به همه چیز از خانه‌ها به اتومبیل‌ها به انبار‌ها)؛ و “شفّافیت اساسی” (شعار “هیچ چیز برای پنهان کردن” در برخی رفتارهای آنلاین مشاهده می‌شود).