
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– براساس یک مطالعه انجام شده، برای نخستین بار در سال 2015 بودجه تبلیغات تلویزیونی از 7 میلیارد دلار فراتر رفت که از فعالیت برندهای آنلاینی نظیر Netflix، فیسبوک و گوگل ریشه میگیرد. این رقم در مقایسه با پارسال بیش از 700 میلیون دلار افزایش یافت. به گفته سازمان بازاریابی «Thinkbox»، درآمد تبلیغات در انگلستان با 7.4درصد رشد در سال 2014، بهطور کلی در سال گذشته به 7 میلیارد و 350میلیون دلار رسید. در نتیجه برای ششمین سال متوالی درآمد حاصل از تبلیغات تلویزیونی در انگلستان افزایش یافته است.
این رقم همچنین شامل بودجه اختصاصی برای حمایت مالی، زیرنویسها، پخش ویدئوهای منتخب و تبلیغ یک محصول در قالب یک فیلم یا برنامه تلویزیونی میشود.در حالی که روزبهروز و بیش از پیش تبلیغکنندگان در تلویزیون – بهویژه در حوزه خودرو، امور مالی و محصولات پرمصرف – در مجموع مبلغ سرمایهگذاری خود را بهطور متوسط تا 16درصد بالا بردند، تغییر رویکرد برندهای دیجیتال به سوی تلویزیون در نتیجه نهایی و تصاویر پخش شده در این رسانه تفاوت ایجاد کرد.
براساس دادههای اطلاعاتی دریافتی از شرکت تحقیقات رسانه Nielsen، شرکتهای گوگل، فیس بوک و Netflix بیش از 60درصد از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات تلویزیونی اختصاص دادهاند که البته این موضوع کمک شایانی به رشد کلی 14درصدی نسبت به سال 2014 در حوزه بودجههای تبلیغاتی برندهای آنلاین در تلویزیون میکند.
فیسبوک بهعنوان بزرگترین تبلیغکننده جدید تلویزیونی، با راهاندازی کمپین «دوستان ما»، دست به یک سرمایهگذاری 15 میلیون دلاری در این رسانه زد. شرکت Gaming و همکار جدید آن در رتبهبندی فوق، Machine Zone، در حالی 9 میلیون و 200 هزار دلار بودجه به انجام این کار اختصاص دادند که شبکه عظیم املاک و مستغلات آنلاین «Agents Mutual» از طریق این کانال 8 میلیون و 245 میلیون دلار سرمایه وارد این حوزه کرد.
به گفته لیندسی کلی، مدیر ارشد اجرایی Thinkbox، هیچ شکل دیگری از تبلیغات قابل اعتماد نیست.تبلیغ کنندگان در هر بعد، از شرکتهای ارائهدهنده فناوری جهانی گرفته تا کسب و کارهای محلی، با آگاهی از این موضوع همه سرمایه خود را صرف انجام این کار میکنند. کسب و کارهای آنلاین بهخصوص با درک تاثیر فزاینده تبلیغات تلویزیونی، اخیرا بودجه خاص آن را به شکل قابل توجهی افزایش دادند. این روند احتمالا در سال 2016 نیز ادامه مییابد.
با توجه به گزارشهای دریافتی از انجمن تبلیغات (AA)، بازار تبلیغات تلویزیونی انگلستان با روندی سریعتر از 6.1درصد در سال 2014، پارسال 7.4درصد گسترش پیدا کرد. بر مبنای پیشبینی AA، سال پیش تلویزیون بیش از یکچهارم (26.9درصد) از بازار کلی تبلیغات انگلستان را در دست داشت.
منبع: فرصت نیوز
|
لینک کوتاه: https://www.shara.ir/?p=6828
نظر بدهید