داستان پردازی و سناریو حلقه مفقوده روابط‌عمومی‌ها‌

روابط‌عمومی‌ اطلاع رسانی صرف و تلاش برای برقراری ارتباط نیست، روابط‌عمومی‌ یعنی برنامه ریزی و مدیریت پیشرفته نفوذ در افکار عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی سازمانی است‌ که با تعامل و ارتباطات و تبادل اطلاعات میسر می شود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || به مناسبت ۲۲ تیرماه روز ملی” فناوری اطلاعات” انجمن روابط‌عمومی ایران نمایندگی مازندران، سمینار آموزشی تخصصی مدیریت پیشرفته روابط‌عمومی‌ و فناوری اطلاعات با حضور دکتر حمید شکری خانقاه مدیرگروه تخصصی روابط‌عمومی‌ باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران در شهرستان نور برگزار کرد.

حمید شکری خانقاه مدیرگروه تخصصی روابط‌عمومی‌ باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران با اشاره به اینکه شاخص کلیدی روابط‌عمومی‌ حل مسائل و مشکلات ارتباطی سازمان است، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ اطلاع رسانی صرف و تلاش برای برقراری ارتباط نیست، روابط‌عمومی‌ یعنی برنامه ریزی و مدیریت پیشرفته نفوذ در افکار عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی سازمانی است‌ که با تعامل و ارتباطات و تبادل اطلاعات میسر می شود.

وی تصریح کرد:شاخص های سرمایه اجتماعی شامل وفاق اجتماعی،مشارکت اجتماعی،اعتماد اجتماعی است.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ ، روابط‌عمومی‌ را بر دو نوع سنتی و مدرن تقسیم کرد و گفت: روابط‌عمومی‌ سنتی معمولا بر پیام های بی محتوا، بی ربط و با تکیه به متن های طولانی و اغلب بدون استراتژی هستند.

شکری خانقاه با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ ناکارآمد صرفا اطلاع رسانی می کند و بی برنامه است، ادامه داد: کلیشه گرایی، محافظه کاری، عدم وظیفه گرایی، عدم خلاقیت و غیره از جمله خصوصیات روابط‌عمومی‌ ناکارآمد است.

وی افزود: روابط‌عمومی‌ باید با افزایش بهره وری ، سازماندهی مجدد، مهندسی مجدد و الگوسازی خود را متحول کند.

این استاد دانشگاه روابط‌عمومی‌ را دارای سه سطح پایه، حرفه ای و تخصصی دانست و معتقد است: اتاق روابط‌عمومی‌ حرفه ای و تخصصی از کریدور روابط‌عمومی‌ پایه می گذرد.

شکری خانقاه خاطرنشان کرد: مدیزان روابط‌عمومی‌ در سطح پایه باید از دانش، مهارت، نگرش و رفتار ارتباطی بالا برخوردار باشند.

وی گفت: یک روابط‌عمومی‌ باید گشودگی، جمع گرایی، کار تیمی، هوش هیجانی، وظیفه شناسی، انعطاف پذیری و انطباق پذیری با جامعه را ابتدا از خود آغاز کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مهارت تغییر، لازمه زندگی است که باید آن را در خود ایجاد کنیم و برای این کار باید مهارت فردی چون سواد خواندن و نوشتن، سواد عاطفی، سواد ارتباطی، مالی، رایانه ای، آموزش و پرورش، رسانه ای را تقویت کنیم.

حمید شکری خانقاه معتقداست : ابزارهای هوشمند کارساز نیستند و روابط‌عمومی‌ هوشمند، مدیر ارتباطی هوشمند را می طلبد.

وی تصریح کرد: یک فرد با دو ترکیب صمیمیت، صلاحیت و شایستگی بالا می تواند به یک انسان کاریزما تبدیل شود.

مدیرگروه تخصصی روابط‌عمومی‌ باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران افزود: روابط‌عمومی‌ پایه، زمانی قدرتمند است که بتواند ارزش ایجاد کند و این ارزش با محبوبیت، مطلوبیت، مقبولیت ایجاد می شود.

شکری خانقاه داستان پردازی و سناریو نویسی را حلقه مفقوده بیش از ۹۰ درصد روابط‌عمومی‌ها‌ بیان کرد.

وی گفت: روابط‌عمومی‌ها‌ باید حرکت در رسانه های نوین و تولید محتوای موبایلی را اجرا کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد:بر اساس تحقیقات اخیر ۸۴ درصد مردم اطلاعات خود را از طریق چشم مانند عکس نوشته، اینفوگرافیک، تیزر، موشن گرافی و … دریافت می کنند.
 

انتهای پیام/