خبر یا روابط عمومی؟ در آلبانی تحت رهبری ایدی راما، تشخیص تفاوت دشوار است

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تحت رهبری نخست‌وزیر ایدی راما و حزب سوسیالیست او، دولت آلبانی به‌طور گسترده‌ای رسانه‌ها را با بسته‌های روابط ‌عمومی دقیقاً انتخاب‌شده بمباران کرده است که به‌عنوان «خبر» پخش می‌شوند.

به گزارش شارا به نقل از BIRN، در تاریخ ۱۰ فوریه، کانال‌های تلویزیونی آلبانی تصاویری از شهردار تیرانا، اریون ویلیاج، نشان دادند که در مراسم برش روبان برای یک کودکستان در حومه پایتخت، با لبخند و آرامش حضور داشت. دوربین هر حرکت ویلیاج را دنبال می‌کرد، از کارکنان می‌پرسیدند که چه ترانه‌هایی با کودکان می‌خوانند و به او درباره استفاده از روغن زیتون به جای مارگارین در آشپزخانه اطلاعات می‌دادند.

با وجود اینکه این رویداد به‌عنوان «پخش زنده» معرفی شده بود، تصاویر آن‌قدر به‌دقت انتخاب و ویرایش شده بودند که به‌طور آشکاری نشان از ویرایش سنگین پس از تولید داشت. این‌که تصاویر زنده نبودند، وقتی مشخص شد که خبر دستگیری ویلیاج به‌طور همزمان به‌اتهام فساد و پولشویی منتشر شد.

این اولین بار نبود که ویدیوهای روابط عمومی دولت به‌عنوان گزارش‌های خبری عادی در رسانه‌های آلبانی پخش می‌شد. چنین اقداماتی باعث ایجاد سوالاتی درباره مرز بین روابط عمومی و اخبار واقعی شده و این موضوع توجه‌ها را به‌چالش کشیده است که تا کجا می‌توان روابط عمومی را به‌عنوان اخبار واقعی در نظر گرفت.

انتهای پیام/