جنگ تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه

چهارراه تبلیغات، نوشته امیر بختایی – از جمله رقابت های شدیدی که بین این دو اپراتور صورت گرفت رقابت بر سر تصاحب نام لیگ برتر فوتبال بود که با حرف و حدیثهای زیادی نیز همراه شد.

همراه اول و ایرانسل چند سالی است که باهدف جلب مخاطبان بیشتر به رقابت تبلیغاتی با یکدیگر مشغول هستند. از جمله رقابتهای شدیدی که بین این دو اپراتور صورت گرفت رقابت بر سر تصاحب نام لیگ برتر فوتبال بود که با حرف و حدیثهای زیادی نیز همراه شد.

ایرانسل با ورود به بازار ایران، تبلیغات گسترده را در دستور کار قرار داد و با پخش تیزرهای فراوان و معرفی جشنواره های گوناگون و اعطای جوایز مختلف بازار خدمات تلفن همراه را کاملا تغییر داد. نتیجه این کار ایرانسل تبدیل سیم کارت از کالای لوکس و خاص به کالایی معمولی و در دسترس همگان بود. بعد از تبلیغات گسترده ایرانسل بود که همراه اول هم ناچار شد رویه بازاریابی خود را تغییر دهد و حتی مشاوران خارجی را نیز به کار گیرد.

با ورود رایتل به جمع اپراتورهای تلفن همراه این رقابت شدت بیشتر یافته است. رایتل که جوانترین اپراتور کشور است در حرکتی جسورانه همزمان به جنگ همراه اول و ایرانسل رفته است. در تبلیغات جدید رایتل، نه تنها سرعت بالای خدمات اینترنتی آن به رخ رقبا کشیده شده است بلکه فراتر از آن رفته و رقبای قدیمی و صاحب نام خود را به جانوران کندی ازجمله حلزون و لاک پشت تشبیه کرده است.و این در حالی است که خود را در نقش یوزپلنگی تندپا به تصویر کشیده است. هرچند این کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی و محیطی به نمایش درآمده است ولی ظاهرا هنوز مجوز پخش در صدا و سیما را به دست نیاورده است.

اخیرا نیز همراه اول دست به کار شده و سعی کرده با تمرکز بر قدمت و اعتبار خود رقبای جوانتر خود را به چالش بکشد. در تیزر تبلیغاتی جدید همراه اول، دارندگان سیم کارتهای اپراتورهای دیگر را به داشتن سیم کارت نامعتبر متهم کرده و آنها را به عوض کردن سیم کارت خود تشویق کرده است که به نظر هدف اصلی این جنگ تبلیغاتی ایرانسل است.

حال که جنگ تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه وارد مرحله ای جدید شده است شما فکر می کنید که ایرانسل در پاسخ چکار خواهد کرد و این رقابت سه طرفه در آخر به کجا خواهد رسید؟