درهر کشوری انتشارات نشانه پیشرفت و توسعه ملی است. زیرا فرهنگ و هنر باشکوه نشانگر آرامش های درونی و بیرونی آن جامعه می باشد و رشد انتشارات میتواند به تعالی هنر آن ملت بیافزاید. انتشارات روابط عمومی ها بخشی از این تعامل با اهداف سازمانی آنها می باشد برای اعتدال دانش روابط عمومی ها و با توجه به اهمیت فعالیتهای انتشاراتی برگزاری جشنواره سالانه انتشارات جهت ایجاد رقابت و ارزیابی الگوهای موفق انتشاراتی ضرورت برگزاری آن به خوبی نمایانگر است انجمن متخصصان روابط عمومی با توجه به اهداف خود تا کنون موفق به برگزاری ۱۵ دوره آن بوده و شانزدهمین دوره آن در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این دوران برگزاری جشنواره شاهد ارتقای کمی و کیفی تولید ات انتشاراتی روابط عمومی های ایران بوده ایم و این تولیدات از تنوع و خلاقیت بیشتری برخوردار شده اند.
ارائه الگوهای جدید نشر و با رویکردهای آموزشی در هر دوره از جشنواره به خوبی دیده می شود خصوصاً در انتشار انواع خبرنامه ما بولتن ها نشریات درون و برون سازمانی و تولیدات نشر الکترونیک نظیر وب سایت ها ،اپلیکیشن ها ،خبرنامه های الکترونیکی… و مخاطبان سازمانی بهخوبی توانستند با این ابزارهای مفید روابط عمومی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند تا روابط عمومی بتواند با تحولات ایجاد شده در عرصه ارتباطات و تکنولوژی های نوین ارتباطی تولیدات انتشاراتی نیز از تنوع و کیفیت بالاتری برخوردار شوند و به نوعی بتواند پاسخگو نیاز امروز مخاطبان سازمانها باشند.
البته با توجه به افزایش هزینه های چاپ و نشر وتوزیع ، حمل ونقل بسیاری از واحدهای روابط عمومی انتشارات مکتوب و فیزیکی را متوقف و به نشر الکترونیکی روی آورده اند و از طریق وب سایت ها و گوشی های تلفن همراه اینفوگراف ها،موشن گرافیک توانستند تا حدود تا حدی بسیار مطلوبی به اهداف اطلاع رسانی خود برسند.
محتوا پیام و تولید محتوا از بخشهای مهم جشنواره انتشاراتی بوده که در قالب خبر ، فیلم صوت ، عکس کتاب بروشور مورد ارزیابی قرار می گیرنند. در این جشنواره همه آثار ارسالی به صورت الکترونیکی می باشد و داوران هر رشته پس از پایان ارزیابیهای کارنامه نقاط قوت و ضعف آثار داوری شده را به اطلاع روابطعمومی ها خواهند رساند چون روابط عمومی ها پاسخگو ترین پاسخگو ها هستند.
|
نظر بدهید