جبهه‌ای جدید در جنگ‌های میم

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در هفته گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده دو کارمند رسانه دولتی روسیه، RT، را متهم کرد. این اتهام نه تنها یک عملیات نفوذ پنهان را فاش کرد، بلکه تصویری از تغییر تاکتیک‌های استفاده شده برای گسترش تبلیغات ارائه داد.

به گفته منابع، این عملیات خاص از نفوذگران راست‌گرای محبوب ایالات متحده که به ازای دریافت پرداخت‌های کلان، مواضع طرفدار روسیه را در مورد اوکراین و مسائل دیگر تقویت می‌کردند، بهره‌برداری کرده است.

این طرح ظاهراً با نزدیک به 10 میلیون دلار بودجه روسیه تأمین شده است، که از طریق شرکتی به نام تنت مدیا (Tenet Media) تأمین شده و در تنسی ثبت شده است.

بنیان‌گذاران تنت مدبا به تنهایی از منبع این بودجه اطلاع داشتند و برخی از اینفلوئنسرهای درگیر نیز به نوعی قربانی این طرح شده‌اند، هرچند که نمی‌دانند آیا از روابط تنت مدیا با RT آگاه بودند یا نه.

این کمپین جدید نشان‌دهنده رشد یک صنعت سایه است که در حال حاضر در حال توسعه است و به دلیل اجرای ضعیف سیاست‌های تعدیل محتوا، نفوذ روزافزون چهره‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان واسطه‌های سیاسی و محیط نظارتی که شرکت‌های فناوری را مسئول نمی‌داند، به وجود آمده است. این وضعیت به تشدید جنگ اطلاعاتی مداوم و همیشه حاضر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منجر شده است.

این تغییرات در تاکتیک‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی، نشان می‌دهد که چطور اطلاعات نادرست به ابزارهای قدرتمندی برای نفوذ و تاثیرگذاری تبدیل شده است.

نویسنده: جوآن دونوان
منبع: The Atlantic
تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 2024

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR