جایگاه بانوان در بخش های مدیریتی روابط عمومی

  

شارا دکتر شهناز هاشمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون مرکز علمی کاربردی واحد 41 تهران، در  گفت و گو با شارا در خصوص جایگاه بانوان در بخش های مدیریتی روابط عمومی، لظهار داشت: حضور بانوان در سازمان ها بیشتر در حوزه کارشناسی بوده است که در حیطه روابط عمومی هم از این قاعده مستثنی نیست. به عبارتی تعداد بانوان در بخش مدیریت روابط عمومی بسیار کمتر از آقایان می باشد البته در این حوزه نظر شخصی افراد مهم نیست بلکه آمار و ارقام موجود هم گواه این موضوع است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به استعدادها و توانایی های زنان عنوان کرد: بانوان در جایگاه و امور حرفه ای همانند مردان می توانند ایفاگر نقش های بزرگ و مهم باشند و وظایف خود را به شایستگی انجام دهند، من اصلاً تفاوت جنسیتی در این حوزه قائل نیستم؛ فقط مشکل زمانی ظاهر می شود که شرایط اداری و فرهنگی برای کسب مسئولیت بین زنان و مردان یکسان نیست. به عبارتی در فضای سازمانی نگاه مردانه  غالب است و زنان کمتر می توانند از شرایط یکسانی بهره مند شوند.

دکتر هاشمی که تا به حال مقالات متعددی در کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی ارائه نموده به ارتباطات علمی و تبادل نظر بین کارگزاران زن روابط عمومی اشاره کرد و گفت: قطعا ارتباط و تبادل تجارب اولین و مهمترین روش برای تسهیم تجارت بین افراد است و دراین زمینه می توان انگیزه و شناخت کارگزاران را افزایش داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت فعلی زنان در عرصه روابط عمومی پرداخت و گفت: جایگاه زنان در این عرصه روبه پیشرفت و تعالی است هر چند که با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی در پایان به همایش ملی زن و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بخش طرح تجارب کارگزاران خانم، در همایش باعث بهبود کیفی و کمی فعالیت های زنان در روابط عمومی می شود که باید نگاه های ویژه ای به این بخش داشته باشیم.