شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || یک شرکت محلی روابط عمومی به نام JGPR اخیراً به مشتریان خود در شهرداریها و سازمانهای امنیت عمومی توصیه کرده است که استفاده از اِکْس (که قبلاً توییتر نامیده میشد) را کاهش دهند یا به تدریج آن را کنار بگذارند. این تصمیم نه به دلیل جنجالهای مرتبط با مالک این پلتفرم، ایلان ماسک، بلکه به علت کاهش سطح تعاملات در این پلتفرم گرفته شده است.
در بررسیهایی که این شرکت از میان 150 پلیس، آتشنشانی و سازمانهای دولتی در سراسر کشور انجام داد، مشخص شد که 40 درصد از آنها گزارش دادهاند که استفادهشان از اِکْس به طور چشمگیری کاهش یافته و تقریباً سه چهارم این افراد نیز اعلام کردند که کمتر از یک بار در ماه با اعضای جامعه در ارتباط هستند. دلیل اصلی این کاهش، اعلام توییتر در سال 2023 مبنی بر عدم دسترسی رایگان به API پلتفرم بوده که استفاده از آن را برای بسیاری از سازمانها دشوارتر کرده است.
جان گیلفویل، بنیانگذار این شرکت، اذعان کرده که پلتفرمهای جدیدی مانند Mastodon و بلوسکای نمیتوانند جایگزین مناسبی برای X شوند زیرا هنوز تعداد کاربران آنها به حد بحرانی نرسیده است. او همچنین به مشتریان خود توصیه کرده که از فیسبوک و لینکدین برای ارسال پیامها و برقراری ارتباط استفاده کنند.
گیلفویل با اشاره به تاریخچه خدمات آنلاین و ناپدید شدن سرویسهای مشابه مانند Friendster، بیان کرده است که ممکن است X هم در نهایت به سرنوشت این سرویسها دچار شود.
نویسنده: جان چستو
تاریخ انتشار: 17 مارس 2025
منبع انگلیسی: Boston Globe
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید