توافق با ایران: پیروزی سیاسی، و افتضاح روابط عمومی برای اوباما

اگرچه اوباما در مسئله توافق هسته‌ای با ایران ممکن است که پیروز شده باشد، اما با توجه به نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو (Pew) زمان زیادی را در جبهه روابط عمومی از دست داده است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اگرچه اوباما در مسئله توافق هسته‌ای با ایران ممکن است که پیروز شده باشد، اما با توجه به نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو (Pew) زمان زیادی را در جبهه روابط عمومی از دست داده است.

به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از WorldTribune، این نظرسنجی نشان داد که فقط 21 درصد از آمریکایی‌ها با این توافق موافق بوده و از آن حمایت می‌کنند. نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در همان روز نشان داد که اوباما دست به دامان 42 نماینده دموکرات مجلس سنا شده است تا از این توافق حمایت نمایند، این امر بدین معنا بود که تصمیم کنگره مبنی بر رد توافق با ایران هرگز روی میز او قرار نخواهد گرفت.


حمایت از توافق در میان آمریکایی‌ها به شکل محصوصی از ماه ژوئیه، و در زمانی تنزل یافت که نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو دریافت که 33 درصد آمریکایی‌ها حامی این توافق بوده‌اند، و 45 درصد مخالف این توافق هستند. علیرغم تلاش زیاد کاخ سفید در زمینه روابط عمومی جهت افزایش حمایت از این توافق، در آخرین نظرسنجی موسسه پیو، میزان حمایت به 21 درصد تنزل یافت،


نظرسنجی مذکور نشان داد، افرادی که می‌گویند چیزهایی درباره توافق با ایران شنیده‌اند، 57 درصد با توافق ایران مخالف و 23 درصد موافق این توافق هستند.


حمایت از این توافق در یک طیف ایدئولوژیکی تنزل یافته است. حتی در میان دموکرات‌ها، در تابستان میزان 50 درصدی حمایت از توافق به 42 درصد کاهش یافت.


مطابق با نظرسنجی پیو، تعداد آمریکایی‌ها‌یی که می‌گویند چیزی درباره توافق شنیده اند از 21 به 30 درصد افزایش یافته است، اما اقدامات فشرده روابط عمومی که توسط کاخ سفید انجام شده است شاید حتی تاثیر عکس آنچه را داشته است که از آنها انتظار می‌رفته است.