تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی

گرچه تبلیغات به روابط عمومی نزدیک است اما هدف آن دو با هم فرق بنیادی دارند. هدف تبلیغات، فروش است، در حالی که هدف روابط عمومی عمومی سازی، حفظ شهرت سازمان و ارایه یک تصویر مطلوب اما واقعی است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) گرچه تبلیغات به روابط عمومی نزدیک است اما هدف آن دو با هم فرق بنیادی دارند. هدف تبلیغات، فروش است، در حالی که هدف روابط عمومی عمومی سازی، حفظ شهرت سازمان و ارایه یک تصویر مطلوب اما واقعی است.

 

تأثیر روابط عمومی خوب، کاهش فاصله بین اینکه چگونه یک سازمان خود را می بیند و چگونه دیگران خارج از سازمان آن را درک می کنند، می باشد. پس روابط عمومی می تواند تاثیر قطعی بر فروش و درآمد داشته باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)