تغییرات مصرف کننده ۲۰۲۵: چگونه برندها باید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود را برای جلب توجه در پلتفرم های اجتماعی به روز کنند
این تغییر در رفتار جستجو می‌تواند برای برندها چالش‌های جدیدی ایجاد کند؛ چرا که اگر استراتژی‌های خود را تغییر ندهند، ممکن است از چشم مصرف‌کنندگان محو شوند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای دیجیتال امروز، تنها جستجو در گوگل دیگر کافی نیست. برندها و شرکت‌ها برای جلب توجه مصرف‌کنندگان باید در پلتفرم‌های مختلف آنلاین حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

بر اساس شاخص رفتار مصرف‌کننده (CBI) 2025 که اخیراً توسط SOCI منتشر شده است، پلتفرم‌هایی چون رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های ناوبری، سایت‌های نقد و بررسی و ابزارهای مصرفی هوش مصنوعی، در حال جایگزینی موتورهای جستجوی سنتی هستند. 83 درصد از مصرف‌کنندگان هنوز از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، اما دیگر این پلتفرم‌ها هستند که توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

امروزه، به ویژه نسل زد به دنبال تجربیات واقعی و اصیل از افراد واقعی هستند و برای جستجو به پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک روی آورده‌اند.

این تغییر در رفتار جستجو می‌تواند برای برندها چالش‌های جدیدی ایجاد کند؛ چرا که اگر استراتژی‌های خود را تغییر ندهند، ممکن است از چشم مصرف‌کنندگان محو شوند.

برای برندهای چند شعبه‌ای، این تغییرات به این معنی است که باید در دیجیتال مارکتینگ خود دگرگونی‌های اساسی ایجاد کنند تا همچنان قابل کشف باقی بمانند.

در این شرایط، بازاریابان باید با واقعیت جدید سازگار شوند و به جای تمرکز تنها بر رتبه‌های گوگل، به این فکر کنند که آیا در مکان‌هایی که مصرف‌کنندگان واقعاً به جستجو می‌پردازند، دیده می‌شوند یا خیر. به عبارت دیگر، آیا برندهایشان در پاسخ‌های چت جی‌پی‌تی، نتایج جستجوی ردیت یا در شبکه‌های اجتماعی به خوبی نمایش داده می‌شوند؟

انتهای پیام/