شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نایکی، غول پوشاک ورزشی، با تغییرات جدیدی در تیم اجرایی خود روبهرو شده است. طبق گزارش بلومبرگ، دو نفر از مدیران ارشد این شرکت، یعنی مدیر ارشد استراتژی و تحول، دانیل هف (Daniel Heaf)، و مدیر ارشد ارتباطات، کوژوان ویلکینز (KeJuan Wilkins)، از نایکی جدا میشوند. این تغییرات در راستای بازسازیهای مدیریتی تحت رهبری مدیر عامل جدید نایکی، الیوت هیل (Elliott Hill)، صورت میگیرد.
دانیل هف پس از تصمیم مدیریت برای حذف نقش خود از شرکت، از نایکی جدا شد. تیمهایی که تحت نظر او بودند به بخش مالی منتقل میشوند. همچنین، کوژوان ویلکینز که نزدیک به ۲۰ سال در نایکی فعالیت کرده و در سال ۲۰۲۳ به عنوان مدیر ارشد ارتباطات منصوب شده بود، از شرکت میرود. نایکی هنوز جانشینی برای او اعلام نکرده است.
این تغییرات بخشی از تلاشهای نایکی برای بهبود وضعیت خود پس از سالی پر چالش با تعدیل نیروی کارکنان و تغییر مدیر عامل است. نایکی به دنبال پایان دادن به روند نزولی فروش خود و بازگشت به ریشههای ورزشیاش است و در حال بازسازی روابط با شرکای تجاری خود میباشد. تحلیلگران پیشبینی کردهاند که نایکی در گزارش نتایج مالی فصلی خود که پنجشنبه اعلام خواهد شد، کاهش ۱۱ درصدی در فروش را گزارش کند.
در کنار این تحولات، سهام نایکی در روز چهارشنبه در معاملات نیویورک کاهش ۰.۴ درصدی داشته و این شرکت بهطور کلی در سال ۲۰۲۵ تا تاریخ چهارشنبه شاهد کاهش ۳.۵ درصدی در ارزش سهام خود بوده است. این تغییرات مدیریتی نشاندهنده تلاشهای نایکی برای بهبود وضعیت خود در برابر رقبا و بازسازی اعتبار برند است.
این تغییرات در مدیریت نایکی بر اهمیت استراتژیهای بازاریابی و ارتباطات در موفقیت برندهای بزرگ تأکید دارد و همچنین اهمیت توجه به تحولات داخلی شرکت در هنگام مواجهه با چالشهای مالی را نشان میدهد.
نویسنده: بلومبرگ
تاریخ انتشار: ۱۹ مارس ۲۰۲۵
منبع انگلیسی: Bloomberg
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید