تعامل روابط عمومی و رسانه، محور توسعه آگاهی و مقابله با اخبار نادرست در جامعه
تعامل سازنده میان روابط عمومی و رسانه، با تقویت اطلاع‌رسانی و مقابله با شایعات، نقش مهمی در ارتقای آگاهی عمومی و اعتماد اجتماعی ایفا می‌کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی، در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، تعامل مؤثر بین روابط‌عمومی و رسانه‌ها را عاملی مهم در تکمیل فرایند اطلاع‌رسانی و توسعه آگاهی‌بخشی در جامعه دانست.

به گزارش کمیته ارتباطات انجمن متخصصان روابط ‌عمومی، سید شهاب سید محسنی در پیام خود ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و روشنگری افکار عمومی، نقش خبرنگاران را به عنوان دیده‌بان هوشیار و ناظران محیط اجتماع در ارائه اطلاعات به مردم مورد تأکید قرار داد.

سید محسنی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و تعامل سازنده میان روابط عمومی‌ها و خبرنگاران، این امر را موجب انجام بهتر وظایف و مأموریت‌های هر دو واحد ارتباطی در جامعه عنوان کرد. وی روابط عمومی و رسانه‌ها را به مثابه دو حلقه از یک زنجیر برای توسعه نظام اطلاع‌رسانی دانست و رسالت هر دو را برقراری ارتباط مؤثر، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم برشمرد.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی با تأکید بر اهمیت نقش حیاتی خبرنگاران در ارائه اطلاعات دقیق و شفاف در دنیای امروز که اخبار نادرست و شایعات به سرعت منتشر می‌شوند، خاطرنشان کرد روابط عمومی‌ها نیز با فراهم کردن اطلاعات صحیح و دسترسی آسان به منابع موثق، نقش مکمل را ایفا می‌کنند تا از انتشار اخبار غیرواقعی جلوگیری شود.

سید محسنی با تأکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای به عنوان کلید موفقیت هر دو حوزه، تعهد به اخلاق حرفه‌ای، صداقت و مسئولیت‌پذیری را ضامن اصلی اعتماد عمومی دانست. وی همچنین از رسانه‌ها به عنوان دیده‌بانان هوشیار جامعه یاد کرد و همکاری نزدیک میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها را عاملی مؤثر در ارتقای سطح آگاهی عمومی، فرهنگ‌سازی و پاسخگویی بیشتر نهادها و سازمان‌ها دانست.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/