منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– تقریبا 80 درصد از آمریکایی ها بر این باورند که رسانه های اجتماعی حداقل تا حدودی بر پیامدهای سیاست های عمومی تأثیر می گذارند. به طور خاص، آنها معتقدند رسانه های اجتماعی بر مسائلی مانند کنترل اسلحه، مهاجرت و تجارت تأثیرگذارند.
به طور فزاینده، ما شاهد تظاهرات سیاسی در رسانه های اجتماعی هستیم. فوری بودن، شفافیت و انعطاف پذیری رسانه های اجتماعی به این معنی است که نمایندگان کنگره باید آمادگی خود را برای پاسخ دادن به شیوه ای فزاینده دیجیتالی آماده کنند.
اکثریت پاسخ دهندگان (52٪) گفتند که رسانه های اجتماعی بر تصمیم رای گیری آنها تاثیر داشته اند، با این حال، دموکرات ها (28٪) به احتمال زیاد می گویند که رسانه های اجتماعی به طور قابل توجهی بر رای شان تاثیر گذاشته اند (در مقایسه با 14٪ جمهوریخواهان).
بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (57٪) حداقل گاهی اوقات افکار و احساسات سیاسی خود را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و نزدیک به 30 درصد از پاسخ دهندگان در طول دوره انتخابات ریاست جمهوری از رسانه های اجتماعی دور شدند. وقتی پرسیدند که چرا برگشتند، بسیاری از آنها گفتند که “فضای رسانه های اجتماعی بسیار سمی یا منفی است” (54٪).
این احساس منفی بودن اخبار در اطراف انتخابات حتی در احزاب سیاسی (64٪ جمهوریخواهان و 54٪ دموکرات ها) درست بود. پاسخ دهندگان همچنین گفتند که آنها از شنیدن انتخابات ریاست جمهوری خسته شده اند (48٪).
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
لینک کوتاه: https://www.shara.ir/?p=7692
نظر بدهید