ترکیب داده‌های مشتری با تبلیغات متصل: همکاری دیکز اسپورتینگ گودز و روکو در شبکه‌های رسانه خرده‌فروشی
دیکز اسپورتینگ گودز با استفاده از پلتفرم داده روکو توانسته‌است ارتباط میان داده‌های وفاداری مشتریان خود و رفتار تماشای کاربران در تلویزیون متصل را برقرار کند و تبلیغات هدفمندتری برای مشتریان واقعی ارائه دهد، که این اقدام نوآورانه بازده سرمایه‌گذاری تبلیغاتی را تا ۳۰۰٪ افزایش داده است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در همکاری جدیدی با روکو (Roku)، واحد رسانه‌ای خرده‌فروشی دیکز اسپورتینگ گودز، موسوم به Dick’s Media، به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تا از طریق تلویزیون متصل (CTV) به طرفداران ورزش دسترسی پیدا کنند.

Dick’s Media با استفاده از Roku Data Cloud، پلتفرم همکاری داده روکو، داده‌های ۴۵ میلیون عضو فعال باشگاه وفاداری خود را با داده‌های ۱۲۵ میلیون کاربر روزانه روکو ترکیب کرده است.

این نخستین بار است که یک شبکه رسانه خرده‌فروشی از این قابلیت داده‌ای روکو استفاده می‌کند. البته، همکاری بین دیکز اسپورتینگ گودز و روکو به پنج سال گذشته بازمی‌گردد.

دیوید یانگ، معاون رسانه خرده‌فروشی دیکز اسپورتینگ گودز، می‌گوید: «ما دریافتیم که ۷۰٪ از اعضای باشگاه وفاداری دیکز، از سرویس روکو استفاده می‌کنند.» این آمار به معنای آن است که برندها اکنون می‌توانند مستقیماً از طریق تبلیغات تلویزیون متصل، به بخش عمده مشتریان دیکز دسترسی داشته باشند.

یانگ افزود: Dick’s Media پیش‌تر نیز امکان دسترسی به مشتریان در فضای آنلاین و فروشگاهی را فراهم می‌کرد، اما گسترش این همکاری به برندها کمک می‌کند تا با استفاده از فرهنگ و علاقه‌مندی‌های ورزشی، ارتباطی عمیق‌تر با مشتریان برقرار کنند. او گفت: «روایت داستان برند و پیوند آن با فروش فروشگاهی، اکنون ممکن شده‌است.»

لینزی پولینز، مدیر توسعه کسب‌وکار و شراکت‌های رسانه خرده‌فروشی در روکو، توضیح داد که ترکیب تاریخچه خرید، داده‌های فروش و ترجیحات تماشا، به برندها کمک می‌کند تا درک کنند که چه زمانی تبلیغات باعث جذب مشتری جدید، افزایش آگاهی یا ارتقای قصد خرید شده‌اند.

علاوه بر Dick’s Media، Roku همچنین با سایر شبکه‌های رسانه خرده‌فروشی از جمله Kroger Precision Media، Best Buy Ads، Instacart، Shopify و Walmart Connect همکاری دارد. هرچند، روکو اطلاعات دقیق درباره تعداد شرکای خود را اعلام نکرده است.

پولینز افزود که روکو در حال حرکت به‌سوی تبلیغات تعاملی و قابل خرید است و با شرکای خرده‌فروشی و تبلیغ‌دهندگان کار می‌کند تا این قابلیت‌ها را در راهکارهای خود وارد کند.

یانگ اظهار کرد که در آزمون داده‌های داخلی خود بر روی روکو، Dick’s Media شاهد افزایش ۳۰۰٪ در بازده تبلیغات نسبت به مدل‌های سنتی بوده است. او گفت: «ما اکنون می‌توانیم با دقت و تمرکز بیشتری با شرکایمان کار کنیم.»

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/