تحول در انتصابات و استقلال روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد

در یک حرکت ارتباطی هوشمندانه که ناشی از توجه ویژه مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به ابعاد جامعه شناختی روابط‌عمومی است خطاب به معاونین وزیر، روسا و مدیران عامل مؤسسات، سازمان ها و شرکت های مادر تخصصی و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها استقلال روابط‌عمومیها از حوزه مدیریت ابلاغ و مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی را مسئول عزل و نصب و ارزیابی روابط‌عمومی ها در سراسر کشور معرفی کرد.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| در یک حرکت ارتباطی هوشمندانه که ناشی از توجه ویژه مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به ابعاد جامعه شناختی روابط‌عمومی است خطاب به معاونین وزیر، روسا و مدیران عامل مؤسسات، سازمان ها و شرکت های مادر تخصصی و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها استقلال روابط‌عمومیها از حوزه مدیریت ابلاغ و مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی را مسئول عزل و نصب و ارزیابی روابط‌عمومی ها در سراسر کشور معرفی کرد.
 
 حمید شکری خانقاه نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی با اعلام این خبر گفت: در ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی که با پیگیری های مجدانه و مسئولانه دکتر علیرضا رضازاده رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه بخش کشاورزی عملیاتی شده، آمده است که با عنایت به نامه معاون اول محترم رئیس جمهور مبنی بر لزوم تقویت، انسجام و وحدت رویه در فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغاتی دولت، انجام هرگونه مصاحبه مدیران و کارشناسان با برنامه های مختلف صداوسیما صرفاً با هماهنگی مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت امکان پذیر بوده و در سطح استانی نیز با هماهنگی روابط‌عمومی جهادکشاورزی استان صورت پذیرد.
 
 شکری خانقاه اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی برای انسجام برنامه های ارتباطی و لزوم توجه به ارزیابی اثربخشی فعالیت های ارتباطی و رسانه ای، عزل و نصب کلیه مدیران روابط‌عمومی در تمامی سطوح صرفاً باید با نظر و تأیید مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت انجام شود، بدیهی است ارزشیابی عملکرد مدیران روابط‌عمومی نیز به عهده آن مرکز می باشد.
 
 وی بیان داشت: مقام عالی وزارت بر استقلال روابط‌عمومی ها تاکید کرده و اعلام کرده که مدیران روابط‌عمومی در تمامی سطوح سازمانی به صورت مستقیم از طرف بالاترین مقام سازمان منصوب و زیر نظر مستقیم ایشان فعالیت خواهد کرد.
 
 نویسنده کتاب استانداردهای جهانی روابط‌عمومی در ایران گفت: این حرکت ارتباطی از سوی یک مقام ارشد قطعا الگوی مطلوبی برای تحول روابط‌عمومی و اطلاع رسانی در سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی برای یکپارچه سازی نظام ارتباطات کشور است.
 
 وی با اشاره به اینکه روابط‌عمومی های کشور برای انجام کارهای تخصصی و حرفه ای و معرفی پتانسیل ها و دستاوردهای سازمانی به پشتیبانی مدیران ارشد نیازمندند، اظهار داشت: جا دارد از اقدامات وزیر جهاد کشاورزی به عنوان یک وزیر ارتباط گستر از طرف ریاست جمهوری و شورای عالی اطلاع رسانی کشور برای ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه در سطح کشور قدردانی شود.
 
 این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه در نظام مدیریتی در سطح وزارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس مرکز روابط‌عمومی را در سطح معاونت روابط‌عمومی و مشاور خود می‌داند، تصریح کرد: این ابلاغ در سطح مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی اهتمام کامل و دغدغه‌ مندی مرکز روابط‌عمومی برای کار برنامه مدارانه و عملیاتی و تضمین استقلال روابط‌عمومی های وزارت در تمام سطوح سازمان های استانی و شرکت ها و موسسات تابعه کشور برای ارائه کار حرفه ای و تخصصی در نظام ارتباطات یکپارچه کشور را نشان می دهد.