تحلیل جهانی از مصرف اخبار

موسسه رویترز چگونگی مصرف اخبار در سطح جهان را تجزیه و تحلیل کرد.

پرسشنامه آنلاین در پایان ژانویه/ آغاز فوریه 2022 بین 2000 نفر در 46 کشور توزیع شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| موسسه رویترز چگونگی مصرف اخبار در سطح جهان را تجزیه و تحلیل کرد.


پرسشنامه آنلاین در پایان ژانویه/ آغاز فوریه 2022 بین 2000 نفر در 46 کشور توزیع شد.


یافته های کلیدی عبارتند از:
• 42 درصد از کل شرکت‌کنندگان می‌گویند که اکثر اوقات به بیشتر اخبار اعتماد دارند.


• فنلاند دارای بالاترین سطح اعتماد کلی (69٪) است، در حالی که اعتماد به اخبار در ایالات متحده سه درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح (26٪) رسیده است.


• میانگین سنی افرادی که در اخبار آنلاین، اشتراک دارند، 47 سال بوده است.


• 8 درصد از مشترکان اخبار در بریتانیا و 17 درصد در ایالات متحده زیر 30 سال بودند.


• افرادی که می‌گویند دیگر اخبار را دنبال نمی کنند، در سراسر کشورها افزایش یافته است.


• تعداد این افراد از سال 2017 هم در برزیل (54 درصد) و هم در بریتانیا (46 درصد) دو برابر شده است.


• فیس بوک همچنان پرمصرف ترین شبکه اجتماعی در حوزه اخبار (60%) و TikTok سریعترین پلتفرم (16%) در حال رشد در حوزه اخبار است.
 

منبع انگلیسی: 11 جولای 2022 توسط موسسه رویترز

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران