شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور، گفت: امروز تحلیل افکار عمومی مهمترین وظیفه روابط عمومیها است و دیگر نباید در مراسممحوری خلاصه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوهشمالی، کارگاه اصول روابط عمومی با حضور سیدشہاب سیدمحسنی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور با همکاری روابط عمومی فرمانداری سوادکوهشمالی و در سالن اجتماعات کتابخانه شهیدان مرادی شیرگاه و با حضور کارشناسان روابط عمومی شهرستانهای سوادکوه و سوادکوهشمالی برگزار شد.
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور با تقدیر از برگزاری کارگاه در شهرستان سوادکوهشمالی که عموما اینگونه کارگاهها به صورت استانی برگزار میشود از لزوم استمرار برگزاری این کلاسها و همکاری انجمن با آن خبر داد و با بیان اینکه امروز تحلیل افکار عمومی مهمترین وظیفه روابط عمومیها است و دیگر نباید در مراسممحوری خلاصه شود: گفت: وجود مشاور مدیر و مسؤول روابط عمومی بیانگر ارتباط مسؤول روابط عمومی با مدیر است و روابط عمومی باید مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و مردم برای افزایش اعتبار و رضایت باشد.
سیدشهاب سیدحسینی، افزود: اعتمادسازی بر پایه صداقت با مخاطب، اساس کار روابط عمومی است و استاد عباسزاده از پیشکسوتان علوم ارتباطات، به گزارش خوب از عملکرد خوب معتقد است.
وی از حبس اطلاعاتی که فقط مدیران میدانند انتقاد و خاطرنشان کرد: در تاریخ ایجاد روابط عمومی «ایوی لی» در سال ۱۹۰۶ بیانیه اصول تهیه میکند که خطاب به رسانهها است و اخبار منتشر میکند و چهره نامناسب معدن را که در بین مردم و رسانهها به آلودگی متهم بود، تغییر میدهد و سپس به استخدام شرکت راه آهن پنسیلوانیا در میآید و نام دفتر را «دفتر مطبوعات» میگذارد و سپس دفتر «روابط با عموم» را برای آن انتخاب میکند.
استاد ارتباطات دانشگاه، افزود: پس از حادثه راهآهن اقدام به دعوت خبرنگاران به محل حادثه با مخالفت مدیران انجام میدهد و برخی خبرنگاران هم انتقاد میکنند ولی اعتماد خبرنگاران را جلب میکند و اخبار را بدون و چرا کار برای «ایویلی» میکردند و سپس قطار را با هماهنگی هنرمندان به سینما میبرد و شرکت راه آهن پنسیلوانیا شهرت جهانی میگیرد و سایر ادارات و نهادها به اهمیت روابطعمومی میرسند.
سیدمحسنی به ایجاد روابط عمومی در ایران از سال ۱۳۳۰ از شرکت نفت با مسؤولیت حمید نطقی که شاعر و روزنامهنگار بود اشاره و اظهار کرد: روابط عمومی به عبارتی هنر مردمداری است و در ابتدا روابط عمومی برای پاسخگویی به رسانهها تشکیل شد و سازمان بدون روابط عمومی، سازمان مرده است و هرچه دیده نشود از دل میرود و روابط عمومی ها همیشه تلاش کنند در صحنه باشند.
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور، بیان کرد: اتفاقهای سازمان باید تبدیل به خبر و گزارش شود و به اطلاع مردم برسد و روابط عمومیهای مشاوران مدیر هستند و مشکلات را به مدیر اعلامکنند و مانع فعالیت رسانهها نباشند و به جامعه درباره اتفاقها اطلاعات شفاف و صحیح بدهند.
وی افزود: برخی مدیران روابط عمومیها به دلیل اینکه نخواستند دروغ درباره سازمان و اتفاقها بگویند، استعفا دادند و ارتباط صادقانه و شفاف باید اولویت باشد و روابط عمومی باید عامل تغییر در سازمان باشد و نظر مدیر اداره را به درستی هدایت کنند.
استاد ارتباطات دانشگاه با اشاره به اینکه روابط عمومیها با شیوههای استاندارد خبرنویسی آشنا باشند تا در رسانهها انتشار گستردهتری داشته باشند، اظهار کرد: مهارتهای دیداری، نوشتاری و گفتاری روابط عمومیها باید بیشتر شود که ارتباط برقرارکردن اصل فعالیت در روابط عمومی است و مسؤول روابط عمومی باید شیکترین و انرژیمثبتترین از لحاظ گفتار، ظاهر و رفتار باشند.
سیدمحسنی، گفت: تغییر نگرش و فرهنگسازی از وظایف روابطعمومیها است و روابط عمومیها بیشتر نقش اطلاعیابی تا اطلاعرسانی داشته باشند و وفاق مورد نظر رئیس جمهور همان اهمیت روابط عمومیهاست و روابطعمومیهای امروز روابط سازمان است نه روابط عمومی مدیر که نکته مهمی است.
وی با تشکر از نگاه فرماندار سوادکوهشمالی به روابط عمومیها و برنامهریزی برای ارتقای آن، افزود: روابط عمومیها به جای بوقبودن، گوش باشند و در انواع روابط عمومیها که روابط عمومی سنتی که سازمان مدار است و روابط عمومی فنی و تکنیکگرا که به نقش فنی با تصویرسازی مثبت از سازمان میپردازد و روابط عمومی نامتقارن که تسهیل گر تصمیمهاست و روابطعمومی متقارن که منافع سازمان و مردم را در نظر دارد.استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: روابط عمومی سنتی شامل اطلاعرسانی، سازمانمداری، فاقد اصول اخلاقی، تاثیر یک سویه بر مخاطب، اقناع از طریق نفوذ، سلطهگرایی است و روابط عمومی مدرن با آن متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعرسانی در ارتباطات شامل رسانه، خبری، انتشاراتی و تبلیغی و اطلاعیابی با محوریت پژوهش و افکارسنجی و ارتباطات مردمی دو وظیفه محوری روابط عمومی است، اظهار کرد: پیداکردن مخاطبان اصلی و فرعی سازمان مهم است و رویکردهای روابط عمومی نوین در تحلیلگرا، فعال، جریانساز، مشارکتگرا، فرهنگساز، تولیدنظر، تاثیرگذار و بحرانیاب باشند، است.
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومیکشور با اشاره به اینکه تولید محتوای پیامها و میزان جذابیت، غنا و اثربخشی مهم است، بیان کرد: محتوا نقش پادشاه را برای روابط عمومیها دارد و ۴ اصل برای تولید پیام رسانهای موفق شامل کوتاهبودن، جذابیت، سادگی و سرعت است.
سیدمحسنی با بیان اینکه به زبان قابلفهم برای مردم محتوا تهیه کنیم و از رمزهای موفقیت امام راحل صحبت به زبان مردم بود.
وی گفت: آنچه میگویید مهم نیست بلکه آنچه مخاطب میفهمد و درک میکند مهم است و روابط عمومی از مشاغل سخت و دارای استرس است و باید ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته کار میکند و روابط عمومی هنر هشتم است تا با ۷ هنر دیگر به پویایی روابط عمومی کمک کند و کارشناس روابط عمومی باید به علم روز مجهز شود.
سیدمحسنی با اشاره به اینکه حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران معتقد بودند که «روابطعمومی باید در متن مدیریت باشد نه در حاشیه آن» که محور پویش روز روابط عمومی امسال انجمن ما بود و درب اتاق رییس سازمان باید همیشه بر روی کارشناس روابط عمومی باز باشد.
به گزارش فارس، سیدشهاب سیدحسینی دانش آموخته رشته ارتباطات است و به عنوان مدرس دانشگاه در حوزه روابط عمومی و رسانه فعالیت دارد و خالق چندین کتاب از جمله «کاربرد فنون رسانه ای در روابط عمومی»، «ارتباطات رسانهای در روابط عمومی»، «گزارشنویسی در روابط عمومی» و «کاربرد فنون مطبوعاتی در نشریه است.
ارائه بیش از ۵۰ عنوان مقاله و سخنرانی در همایش ها و کنفرانسهای ملی و بین المللی، عضویت در هیأت داوری جشنوارهها و همایشهای علمی و کسب رتبه اول مقاله و کتاب از دیگر فعالیتهای وی است.
#روابط_عمومی_در_متن
#سال_هوش_مصنوعی
انتهای پیام/
نظر بدهید