تاثیر شبکه های اجتماعی بر شکل و روند اطلاع رسانی

محمد مهدی خلجی روابط عمومی شرکت شیشه همدان – رفته رفته با تشکیل صفحه و حساب کاربری برای مجموعه در دیگر شبکه های اجتماعی این مهم را گسترش داده و امروز شیشه همدان که همواره نامی درخشان در سپهر صنعت کشور بود در فضای مجازی نیز به نامی آشنا بدل شده است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| از دیرباز همواره اطلاع رسانی یک موضوع در یک مجموعه و برای پرسنل آن مجموعه به اشکال مختلف انجام می شد از تابلوی اعلانات گرفته تا بیان مطلب به صورت عمومی و یا گردش اطلاعات موضوع توسط پرسنل در مجموعه و یا ارسال پیام کوتاه.


امروز اما وجود شبکه های اجتماعی بر این مهم تاثیری قابل توجه گذاشته است و نقش تکنولوژی در این مهم غیر قابل انکار است.


در ابتدای ورود به شرکت شیشه همدان جهت اطلاع رسانی موضوعات مختلف درون سازمانی در کنار استفاده از موارد مختلف و اطلاع رسانی به صورت سنتی (تابلو اعلانات) و مدرن (پیام کوتاه)؛ کانالی با نام مجموعه در یکی از برنامه های پیام رسانی ایجاد نمودم و با گذشت مدت کوتاهی حجم قابل توجهی از پرسنل در این کانال عضو شدند و امروز قریب به ۹۵ درصد مجموعه در کانال شرکت عضو بوده و اکنون اطلاع رسانی به شکلی دقیق، تخصصی و صد البته که با سرعتی قابل توجه در مجموعه و بین پرسنل انجام می شود.


رفته رفته با تشکیل صفحه و حساب کاربری برای مجموعه در دیگر شبکه های اجتماعی این مهم را گسترش داده و امروز شیشه همدان که همواره نامی درخشان در سپهر صنعت کشور بود در فضای مجازی نیز به نامی آشنا بدل شده است.


این تجربه تنها به این دلیل بیان شد که همکاران مختلف در حوزه روابط عمومی با استفاده از ابزار تکنولوژی می توانند اقدامات موثری در حوزه ارتباط درون و برون سازمانی انجام دهند.