شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اتحادیه اروپا ادغام ۲۶ میلیارددلاری «اومنیکام» و «اینترپابلیک» را تأیید کرد و به این ترتیب مسیر تشکیل بزرگترین گروه تبلیغات و روابطعمومی جهان هموار شد.
به گزارش شارا به نقل کمپِین یوکِی، این تصمیم که آخرین مانع قانونی معامله را برطرف کرد، به دو هلدینگ اجازه میدهد ساختاری جدید در صنعت بازاریابی، رسانه و PR ایجاد کنند. کمیسیون اروپا اعلام کرد این ادغام هیچ نگرانی رقابتی در بازار اروپا ایجاد نمیکند و بدون شرط پذیرفته شده است.
این معامله که نخستینبار در دسامبر گذشته اعلام شد، اکنون پس از گرفتن تأیید آمریکا، بریتانیا، مکزیک و اتحادیه اروپا آماده نهایی شدن است. قرار است ادغام تا چهارشنبه تکمیل شود و یک شرکت متمرکز بر رشد هوشمند، مدیریت داده و راهکارهای پیشرفته بازاریابی شکل بگیرد.
واحد «ارتباطات تخصصی و تجربهمحور» IPG شامل آژانسهای بزرگ روابطعمومی مانند وبر شنویک، دیوریس، دکسترا هلث، گولین و کارنت گلوبال است. همچنین شرکتهای مطرح رویداد مانند جک مورتون، مومنتوم و اکتاگون در این مجموعه قرار دارند. این بخش در سهماهه سوم رشد محدود اما مثبت ثبت کرده است.
در طرف دیگر، گروه روابط عمومی اومنیکام در سهماهه سوم ۳۷۷.۲ میلیون دلار درآمد گزارش کرده که نسبت به سال گذشته ۷.۵ درصد کاهش داشته است. آژانسهایی مانند فلیشمنهیلارد، کچام، MMC و پورتر نُولی در این مجموعه فعالیت میکنند.
پیش از تکمیل معامله، IPG در سال جاری ۳۲۰۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل کرده و بخشی از دفاتر جهانی را آزاد کرده است. همزمان، اومنیکام نیز اعلام کرده قصد دارد نیروی انسانی جهانی خود را کمتر از ۳ درصد کاهش دهد.
مدیران عامل دو شرکت اعلام کردند ادغام جدید سالانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار صرفهجویی ایجاد خواهد کرد، از جمله در هزینههای خدمات، ساختار سازمانی و عملیات اداری. این ادغام یکی از مهمترین تحولات صنعت تبلیغات و روابطعمومی در سال ۲۰۲۵ محسوب میشود.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمانهای مختلف، میتوانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.
انتهای پیام/

نظر بدهید