شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در آیین رونمایی از وبسایت جدید شرکت فولاد هرمزگان که همزمان با سالگرد افتتاحیه این شرکت برگزار شد، بر اهمیت برنامهریزی هدفمند و علمی در روابط عمومی این مجموعه تأکید کرد.
برنامهریزی هدفمند در روابط عمومی فولاد هرمزگان
حسین جابری انصاری، مدیرعامل ایرنا، با ابراز خرسندی از تلاشهای فولاد هرمزگان در حوزه روابط عمومی، گفت: «در این شرکت حوزهای گسترده از فعالیتها تعریف و تلاش شده تا برنامهریزی هدفمندی برای آن تدوین شود. نگاه علمی و نوآورانه به روابط عمومی، باعث میشود از روشهای تکراری فاصله بگیریم و بتوانیم تصویری شفاف و واقعگرایانه از صنایع کشور ترسیم کنیم.»
ضرورت تصویرسازی از واقعیتهای صنعت فولاد
جابری انصاری با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان در کنار دیگر صنایع فولادی، بهعنوان کارگاهی بزرگ در حوزه سازندگی فعال است، گفت: «باید توجه بیشتری به این دست صنایع صورت گیرد تا بتوانیم تصویری واقعی از دستاوردهای مهم صنعتی کشور به جامعه ارائه دهیم. بخشی از کار رسانه در دنیا، فراتر از اطلاعرسانی روزمره است و شامل بازنمایی واقعیت و تصویرسازی از ظرفیتهای داخلی میشود. اگر بتوانیم این ظرفیتها را به مخاطبان داخلی و خارجی نشان دهیم، نهتنها امید در جامعه افزایش مییابد، بلکه فرصتهای جدیدی برای همکاریهای بینالمللی نیز فراهم خواهد شد.»
عبور از بحران تصویری با کمک رسانه و روابط عمومی
مدیرعامل ایرنا از «بحران تصویری» بهعنوان چالشی اساسی یاد کرد و افزود: «هرچه رسانهها و روابط عمومیها بتوانند واقعیتهای بزرگ موجود در کشور بهویژه در حوزه صنعت را بهتر نمایش دهند، از این بحران تصویری فاصله بیشتری خواهیم گرفت. در همین راستا، وبسایت جدید فولاد هرمزگان میتواند یکی از ابزارهای اثربخش برای تحقق این هدف باشد.»
علم، هنر و خلاقیت در روابط عمومی
جابری انصاری با تأکید بر اینکه در فولاد هرمزگان، روابط عمومی بهعنوان یک علم و هنر قلمداد میشود، اظهار داشت: «فاصله گرفتن از فعالیتهای تقلیدی و پرداختن به ابتکار عمل و خلاقیت، نشاندهنده درک درست از جایگاه روابط عمومی است. راهاندازی وبسایت جدید فولاد هرمزگان و امکانات فراوان آن، ظرفیت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط شفاف و مؤثر با جامعه ایجاد کرده است.»
چشمانداز آینده ارتباطات صنعت و جامعه
وی ابراز امیدواری کرد رویکرد علمی و هدفمند در روابط عمومی فولاد هرمزگان تداوم داشته باشد و این شرکت بتواند ارتباطی پویا با مخاطبان داخلی و خارجی برقرار کند. جابری انصاری در پایان گفت: «به هر میزان که روابط عمومی بهصورت جدید، علمی و ساختارمند فعالیت کند، مخاطبان خسته نخواهند شد و حلقههای اتصال بین صنعت فولاد هرمزگان، نخبگان و بخشهای مختلف جامعه قویتر خواهد شد. در نتیجه، روابط عمومی و خودِ شرکت نیز موفقتر و پربارتر ظاهر خواهند شد.»
انتهای پیام/
نظر بدهید