تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بر نقش اثرگذار روابط‌عمومی در تقویت آگاهی سلامت جامعه
روابط‌عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، نقشی فراتر از اطلاع‌رسانی دارد و به‌عنوان بازوی راهبردی آگاهی‌رسانی، فرهنگی‌سازی و تقویت ارتباط جامعه با نظام سلامت عمل می‌کند.

این گزارش به نقش کلیدی روابط‌عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه می‌پردازد و اهمیت ارتباط مؤثر با جامعه، گسترش آگاهی سلامت و تقویت فرهنگ سازمانی را برجسته می‌سازد.

تمرکز بر آموزش تخصصی، مقابله با پمپاژ خبری، تولید محتوای صحیح و نقش روابط‌عمومی در سیاست‌های کلان مانند پزشک خانواده، نظام ارجاع و جوانی جمعیت، این حوزه را در سطح ملی اثرگذار کرده است.

اشاره به جشنواره بین‌المللی عکس ایران جوان و فعالیت‌های چندمحوری روابط‌عمومی‌ها، عمق محتوایی خبر را افزایش می‌دهد.


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت روابط‌عمومی در هر مجموعه‌ای، به‌ویژه مجموعه‌های فعال در حوزه سلامت، جایگاهی ویژه دارد و روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سراسر کشور نقش مهمی در برقراری ارتباط مؤثر با مردم، دانشجویان و دیگر گروه‌ها ایفا می‌کنند.

به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی، رئیس دانشگاه، بیان کرد که روابط‌عمومی‌ها سومین مجموعه بزرگ در دستگاه‌های اجرایی هستند و در شرایطی که پمپاژ خبری در دنیا فراگیر شده، روابط‌عمومی‌ها نقشی کلیدی در انعکاس اخبار درست در تمامی حوزه‌ها، از جمله حوزه سلامت، بر عهده دارند. او افزود که روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

سجاد رحیمی، با اشاره به نقش روابط‌عمومی‌ها در تقویت فرهنگ سازمانی بدون ایجاد گرایش‌های سیاسی، تأکید کرد همکاران این حوزه به جایگاه خود می‌بالند، زیرا در مسیر آگاهی‌رسانی صحیح در حوزه سلامت گام برمی‌دارند. او خاطرنشان کرد که در برنامه هفتم توسعه به نقش و تکالیف مدیران روابط‌عمومی اشاره شده و این گروه اثرگذار در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت گفتمان با نخبگان در موضوع جوانی جمعیت و آگاهی‌رسانی در جامعه گفت روزانه هزاران اقدام مؤثر در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان و سایر بخش‌های سلامت انجام می‌شود و روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس درست آنها دارند. رحیمی افزود که یکی از اقدامات مهم این مجموعه اجرای دومین جشنواره بین‌المللی عکس ایران جوان است که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شده و در آئین اختتامیه آن که هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود از ۴۰ برگزیده جشنواره تقدیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه همچنین بر ضرورت استفاده روابط عمومی از تجهیزات هوشمند رسانه‌ای تأکید کرد تا بتوان بخش‌های مرتبط با یک موضوع را به‌طور مؤثر به نمایش گذاشت. وی ابراز امیدواری کرد فعالان حوزه اطلاع‌رسانی به موفقیت‌های بزرگ دست یابند.

در این مراسم، مدیران روابط‌عمومی کلان‌مناطق ۱۰ گانه کشور گزارشی از اقدامات خود در ۱۰ محور شامل پسماند، آلودگی هوا، جوانی جمعیت، نه به تصادف، نان کامل، دیابت، سلامت روان، دخانیات، سوءمصرف مواد و الکل، توریسم سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع ارائه کردند.

در حوزه سلامت، ۶۴ مدیر روابط‌عمومی در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۳۱ نفر از بانوان مدیر هستند و به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از این بانوان پرتلاش با اهدای هدایایی ارزنده تقدیر شد.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمان‌های مختلف، می‌توانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.

انتهای پیام/