شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| هارولد بورسون بنیانگذار برجسته یکی از بزرگترین آژانس های روابط عمومی جهان، روز جمعه در ممفیس درگذشت. وی 98 ساله بود.
به گزارش شارا، بورسون زمانی که توسط PRWeek به عنوان “تأثیرگذارترین چهره روابط عمومی قرن” برگزیده شد، بیش از 60 سال عضو PRSA بود. او Burson-Marsteller را در سال 1953 با بیل مارستلر آغاز کرد. تحت رهبری آنها، این آژانس به یک کمپانی جهانی با 2.500 کارمند در 50 دفتر تبدیل شد.
بورسون یکی از بومیان ممفیس، یک دانش آموز استثنایی بود، به حدی که در ۱۵ سالگی وارد Ole miss شد. وقتی ۱۹ ساله بود به عنوان مهندس جنگ در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و در سال ۱۹۴۵، به عنوان خبرنگار در شبکه نیروهای نظامی آمریکایی کار می کرد و پس از جنگ جهانی دوم نیز به پوشش محاکمات نورنبرگ مأمور شد.
برخی اندیشه های وی
– “روابط عمومی می تواند سه کار را انجام دهد که با عقاید سر و کار دارد:
شما می توانید عقیده ای را ایجاد کنید که اکنون وجود ندارد.
همچنین می توانید از روابط عمومی برای تغییر عقیده استفاده کنید.
سومین کاری که می تواند انجام دهد تقویت یک عقیده است. شما از زبان استفاده می کنید تا آن افکار را بدست آورید. فکر می کنم نوشتن برای این فرآیند کاملاً اساسی است.”
– “هرکسی که وارد میدان می شود باید تلاش کند بهترین نویسنده ای باشد که می تواند.”
– “کار تیمی نیز بسیار مهم است و نتایج یکی از بررسی های داخلی شرکت وی درباره افرادی که “به طور غیرقانونی قرداد آنها فسخ شده است” شواهد محکمی برای حمایت از این امر ارایه می دهد.”
|
نظر بدهید