بزرگ‌ترین اشتباهاتی که متخصصان روابط عمومی مرتکب شده‌اند
نویسنده: الیسون کارتر

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای روابط عمومی، اشتباهات جزء جدایی‌ناپذیر مسیر یادگیری هستند. بسیاری از متخصصان روابط ‌عمومی از اشتباهات خود درس‌های مهمی گرفته‌اند که به بهبود عملکردشان کمک کرده است. این اشتباهات از غلط‌های تایپی خنده‌دار تا مدیریت نادرست رسانه‌ها و مشکلات پیچیده‌تر متنوع است. در اینجا تعدادی از اشتباهات رایج و تجربه‌های یادگرفته شده از آن‌ها آمده است.

کوین پتشو (Kevin Petschow)، مدیر ارتباطات شرکتی در نوکیا، به اشتباه کلمه “public” را در “روابط عمومی” با حذف حرف “l” نوشت. این اشتباه نه‌تنها در رسانه‌ها بلکه در بین همکارانش نیز موجب سرزنش شد.

مارک استوس (Mark Stouse)، رئیس و مدیرعامل ProofAnalytics.ai، خاطره‌ای از سال 2000 به یاد می‌آورد که در آن یک ایمیل به یک مشتری ارسال کرد که به اشتباه به همه مشتریان شرکت ارسال شد. در نهایت، این اشتباه منجر به از دست دادن آن مشتری شد.

مت برنز (Matt Burns)، مدیرعامل Acumen Strategies، هنگامی که در یک سازمان دولتی به عنوان روابط عمومی مشغول به کار بود، هنگام صحبت با یک خبرنگار از واژه “glitch” برای توصیف مشکلی در سیستم استفاده کرد. این اشتباه باعث شد تا تیتر خبری منفی در روزنامه منتشر شود.

دان مایزی (Dan Mazei)، از All Tangled Roots، درباره زمانی می‌گوید که تصویری برای توزیع در خبرگزاری‌ها تأیید کرده که به طور تصادفی محتوای غیرمجاز داشت. این اشتباه باعث شد تا به شدت از سوی همکاران و مشتریان مورد سرزنش قرار گیرد.

ژان مایر (Jeanne Meyer) از DiGennaro Communications، نیز از اشتباهی در دوران ابتدایی حرفه‌ای خود یاد می‌کند که به دلیل دادن پاسخ‌های گمانه‌زنی به خبرنگاری، منجر به اخراجش از شرکت شد. این تجربه به او آموخت که هیچ‌وقت نباید در برابر سوالات گمانه‌زنی قرار گیرد.

در دوران همه‌گیری کووید-19، یک گزارشگر از یک شرکت خواسته بود که خبری مبنی بر کاهش ساعت کاری و کاهش دستمزدها را اعلام کند. این خبرنگار پیش از اعلام رسمی خبر در شرکت، اقدام به انتشار آن کرد. این اشتباه باعث شد تا وضعیت بحران‌آفرین در شرکت پیش بیاید و مدیران اجرایی شدیداً از شخص مسئول انتقاد کنند.

پرری هدرک (Parry Headrick)، بنیان‌گذار Crackle PR، خاطره‌ای از زمانی دارد که هنگام صحبت با یک خبرنگار به اشتباه عبارت “love you” را به جای “goodbye” گفت. این اشتباه به شکل غیرمنتظره‌ای موجب ناراحتی و گیجی خبرنگار شد.

جیک دال (Jake Doll)، مدیر روابط مشتریان در PANBlast، از تجربه‌ای یاد می‌کند که در آن خبرنامه اشتباهی برای ارسال یک اطلاعیه منتشر کرده بود. این اشتباه باعث شد تا تعداد زیادی از افراد از این اشتباه آگاه شوند و مشتری و همکارانش ناراضی باشند.

یک اشتباه رایج دیگر زمانی بود که لورا شواب (Laura Schwab) از Hypori، بدون تایید کتبی از یک شریک تجاری، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن اشتباهی مهم وجود داشت. این اشتباه به او آموخت که همیشه باید تاییدات کتبی را از طرفین دریافت کند.

این داستان‌ها همگی نمایانگر این نکته هستند که اشتباهات می‌توانند به فرصت‌های یادگیری تبدیل شوند. متخصصان روابط عمومی از هر اشتباه خود درس می‌گیرند و این تجربیات به پیشرفت آن‌ها در حرفه‌شان کمک می‌کند.

نویسنده: الیسون کارتر
تاریخ انتشار: 3 آوریل 2025
منبع انگلیسی: PR
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/