1- رسوایی تقلید فولکس واگن
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– رسوایی تقلید فولکس واگن بدترین اشتباه روابط عمومی سال 2015 است.
پنجم مهرماه امسال خبرهایی مبنی بر این مسئله درز کرد که فولکس واگن دستگاههایی را در میلیونها خودروی تولیدی خود نصب کرده است تا از این طریق تمهیدات حفاظت از محیط زیست را دور بزند. کارشناسان در این زمنیه میگویند: پاسخ دیرهنگام و نامربوط روابط عمومی فولکس واگن در چند روز پس از درز خبر مذکور، شرایط بد را بدتر کرده است.
کارشناسان روابط عمومی میگویند: «رسوایی بوجود آمده برای گروه خودرو سازی فولکس واگن در آمریکا، سبب لکهدار شدن آبروی این شرکت شده است و ارزش کاهش یافته این شرکت در بازار نیز از طریق چندین اقدام نادرست آن در زمینه ارتباطات؛ هرچه بیشتر افول یافته است.
فولکس واگن در بالای لیست قرار دارد چون خبر مذکور بیش از 12000 بار ذکر شد. فولکس واگن به این دلیل در صدر لیست قرار گرفته چون تصویر شرکت در نظر عامه مخدوش گردید که مدت زیادی برای ساخت آن تلاش کرده بود.
2- نظریه یافتن شغل خوب جو هوکی
تفسیر جو هکی که مردم باید کار خوبی بگیرند اگر بخواهند به بازار سرمایه و دارایی وارد شوند، دومین رسوایی بد سال بر طبق نظر محقق و تحلیل گر روابط عمومی گری مک کاسکر است.
تفسیرهای جو هکی در باره گرفتن شغل منجر به 7000 یادآوری در رسانه ها شد.
3- ادعاهای بل گیبسون از درمان سرطان و دادن پول به خیریه
ضمنا، ادعای غلبه بل گیبسون بر سرطان از طریق غذا خوردن سالم در شماره سه فهرست فجایع امسال قرار گرفت. ادعای بل گیبسون در خصوص درمان سرطان نیز حدود 6700 بار ذکر شد.
4- سوار شدن هلیکوپتر برانوین بی شاپ
5- انتشار رسانه ای نیروی مرزی استرالیا
|
نظر بدهید