شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || کتاب جدید «روندهای روابطعمومی دیجیتال و ارتباطات بازاریابی در آفریقا» به سرپرستی آنه دبلیو. نجاثی و براندی واتکینز، تصویری جامع از تغییرات سریع حوزه دیجیتال در قاره آفریقا ارائه میدهد. این کتاب مجموعهای از مقالات و مطالعات موردی درباره رشد بازاریابی دیجیتال، ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ و نقش شبکههای اجتماعی در مدیریت بحران است و کشورهای نیجریه، مصر، اوگاندا و کنیا را مورد بررسی قرار میدهد.
در یکی از فصول، بحران معروف KFC کنیا تحلیل میشود: وقتی این برند در توییتی اعلام کرد به دلیل اتمام سیبزمینی، امکان تهیه چیپس ندارد، موجی از اعتراض و شگفتی در توییتر کنیا بهراه افتاد. کاربران که تولید سیبزمینی را در کشور خود فراوان میدانستند، علت واردات سیبزمینی از مصر و مشکلات زنجیره تأمین را نپذیرفتند و هشتگ #BoycottKFC ترند شد. این بحران به بررسی نحوه مدیریت بحران توسط KFC و نقش کنشگری کاربران توییتر اختصاص یافته است.
مطالعهای که توسط آنه دبلیو. نجاثی و اریک وامانجی نوشته شده، به واکنشهای متقابل برند و جامعه کنیا میپردازد و نشان میدهد کاربران چگونه با تکرار و واکنشهای زنجیرهای، بحران را تشدید کردند. همچنین در این فصل به تطبیق بحرانهای مشابهی چون #SomeoneTellCNN و SwitchOffKPLC پرداخته میشود و اصول ارتباطات دیالوگی و مدیریت بحران در شبکههای اجتماعی را تحلیل میکند.
یکی دیگر از فصلهای کتاب نیز به توییتهای تحریکآمیز ژنرال موهوزی کاینروگابا از اوگاندا و نزاع دیپلماتیک توییتری میان اوگاندا و کنیا میپردازد؛ ماجرایی که با خشم کاربران و نهایتاً عذرخواهی رسمی دولت اوگاندا پایان یافت.
اغلب فصول کتاب شامل مرور ادبیات، اصول نظری، روششناسی، محدودیتها، یافتهها و دلالتهای پژوهشی هستند و میتواند منبعی ارزشمند برای پژوهشگران و فعالان بازاریابی و روابط عمومی باشد.
منبع انگلیسی: nation.africa
منبع فارسی: شارا
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید