بررسی عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در شرکتهای بیمه

در دنیای رقابتی امروز، مشتری نقش کلیدی و مهمی در حفظ جایگاه و نهایتا بقای سازمان ها دارد. مدیریت ارتباط با مشتری یاری رسان سازمان ها در ایجاد ارتباط اثربخش با مشتریان است.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) در دنیای رقابتی امروز، مشتری نقش کلیدی و مهمی در حفظ جایگاه و نهایتا بقای سازمان ها دارد. مدیریت ارتباط با مشتری یاری رسان سازمان ها در ایجاد ارتباط اثربخش با مشتریان است.
در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان در گرو جلب رضایت مشتریان است. بدین ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده سازی شود، سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. در دنیایی که فناوری اطلاعات روز به روز در شرکتها نفوذ بیشتری پیدا می کند و کارکردها و مزایای خود را به رخ شرکتها می کشد جا دارد که شرکتهای پویا و بزرگی همچون شرکتهای بیمه از مزایای این فناوری جدید استفاده کنند. در این مقاله به شرکتهای بیمه به منظور ایجاد رابطه نزدیک و مستمر با مشتری روش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) پیشنهاد می گردد.
با توجه به اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در جذب و حفظ مشتریان و همچنین با عنایت به شرایط رقابتی صنعت بیمه در ایران، این مقاله در صدد است تا عوامل موثر بکارگیری مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای بیمه را شناسایی نماید تا بدین وسیله بستری برای افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان ایجاد شود.

واژگان کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری، تمرکز بر مشتریان کلیدی، تکنولوژی، بیمه

 

نویسندگان :

دکتر داریوش زارعی
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب
ساره جعفری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علوم و تحقیقات هرمزگان

دانلود کامل مقاله


منبع: TMBA