شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || برترینهای روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در آیین پایانی نخستین جشنواره روابط عمومیهای صنعت نفت معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار شانا، در آیین پایانی نخستین جشنواره روابط عمومیهای صنعت نفت که صبح امروز با حضور کرامت ویسکرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، مجید بوجارزاده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و جمعی از پیشکسوتان و مدیران حوزه روابط عمومیهای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در ستاد و مناطق سیوهفتگانه این شرکت برگزار شد، از برترینهای روابط عمومی در هشت محور فیلم، انتشارات و گرافیک، مردمداری، ارتباط با رسانه، عکس، رویداد خلاقانه، مسئولیت اجتماعی و پایگاه اینترنتی براساس شاخصهای استاندارد از پیش تعینشده قدردانی شد.
در این آیین که به همت روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برگزار شد، همچنین از رؤسای روابط عمومیهای برتر، کارشناسان برتر قدردانی شد و جایزه ویژه و معنوی به دستاندرکاران تأمین سوخت به موقع در ایام اربعین و تجلیل از کارشناسان مرکز پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ تقدیم شد.
محسن مؤمنی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در این آیین با تقدیر از رویکرد کرامت ویسکرمی، مدیرعامل این شرکت برای مساعدت در برگزاری این جشنواره، معرفی و تقدیر از روابط عمومیهای فعال، خلاق و موفق، فراهم کردن فضای مناسب برای تبادل تجارب، بررسی مشکلات و نارساییهای موجود در روابط عمومیها و تلاش به منظور فرهنگسازی و بسترسازی انجام فعالیتهای تخصصی را جزء اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: امیدواریم با ادامه برگزاری این جشنواره به طور مستمر، افزون بر ایجاد تعامل مؤثر بین روابطعمومیهای سطح این شرکت و ایجاد انگیزه در بین همکاران من در این بخش، فعالیتهای روابط عمومی مورد توجه و ارزیابی تخصصی و کارشناسی قرار گیرد.
اسناد بالادستی روابط عمومی در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی پیادهسازی میشود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با تأکید بر لزوم تعامل گسترده و تنگاتنگ با ذینفعان و مشتریان در دوره جدید به ویژه در شرایط ناترازی مصرف سوخت گفت: مقررات و سیاستهای اسناد بالادستی روابط عمومی در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اجرا خواهد شد.
کرامت ویسکرمی در نخستین جشنواره روابط عمومیهای برتر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی که صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) با حضور روسا، مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای مناطق سیوهفتگانه در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، گفت: وزیر نفت اخیرا ابلاغیهای در حوزه سیاستهای روابط عمومی صادر کرده و سیاستهای خود را در این باره ابلاغ کردند که برمبنای اسناد بالادستی و مصوبه هیئت محترم وزیران تهیه شده و نقشه راه روابط عمومیهای صنعت نفت است؛ تلاش میکنیم این مقررات را عینا در بخش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اجرایی کنیم.
وی لزوم اطلاعرسانی عمومی سریع، شفاف و دقیق از مهمترین محورهای این ابلاغیه خواند و افزود: امیدواریم با سرلوحه قرار دادن این هدف مهم بتوانیم زحمات همکاران در خود در تمامی مناطق و بخشهای عملیاتی را منعکس کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی همچنین با اشاره به تأکیدات این ابلاغیه بر توسعه اطلاعرسانی عمومی بیان کرد: این ابلاغیه به تمامی رؤسای روابط عمومی ارسال شده و تمامی موارد در این دستورعمل در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اجرائی خواهد شد.
ویسکرمی با اشاره به این که جایگاه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در اقتصاد و تأمین انرژی کشور و جایگاه حساس شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در حوزه تأمین، ذخیرهسازی و توزیع برکسی پوشیده نیست، افزود: هیچ شرکتی به اندازه این شرکت در صنعت نفت، دارای ارتباطات گسترده با مردم و ذینفعان نیست؛ جایگاههای عرضه سوخت، رانندگان نفتکش، مالکان جایگاهها، متصدیان سوختگیری همگی خانواده شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و صنعت نفت هستند و ارتباط و تعامل دوسویه با این ذینفعان در دوره جدید از طریق روابط عمومیها باید برقرار شود.
وی با اشاره به این که امروزه شاهد حداکثر مصرف در بخش سوخت در کشور هستیم، تأکید کرد: لازم است ارائه راهکارهای مدیریت مصرف در بخش سوخت و اطلاعرسانی عمومی در این باره، مدنظر تمامی همکاران من در روابط عمومیها قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تأکید کرد: کارگزاران روابط عمومی باید در تمامی جلسات مهم تصمیمگیری در ستاد و مناطق شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی حضور داشته و با اطلاع از برنامهها و تصمیمات جدید، علاوه بر اطلاعرسانی سریع، شفاف و دقیق، این سیاستهای کلی و برنامهریزیها و تصمیمات جدید را با ارتباط مؤثر با ذینفعان نیز مطرح کنند.
وی همچنین بر لزوم ارتباط مؤثر و دوسویه با انواع رسانههای مختلف تأکید و بیان کرد: با توجه به وظیفه و رسالت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، لازم است برنامهریزی کامل برای اطلاعرسانی به موقع در مواقع حساس نیز انجام شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به این که موتور محرکه سازمان نیروی انسانی است و اگر این نیروی انسانی خوب باشد، پیشرفت به خوبی انجام میشود، گفت: امیدواریم همگی دست به دست یکدیگر داده و بتوانیم به خوبی کار روابط عمومی را به پیش ببریم و وظایف و مسؤولیتهای جایگاه مهم و کلیدی روابط عمومی را به خوبی ایفا کنیم.
ویسکرمی افزود: در حوزه اصلاح و ارتقای ساختار سازمانی روابطعمومیها نیز با مدیر مهندسی ساختار ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی جلساتی برگزار شده و در مناطق در حال اجراست و در ستاد نیز امیدواریم به زودی اجرائی میشود.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته جشنوارههای زیادی در حوزه روابط عمومی برگزار میشد؛ امیدواریم این جشنوارهها رونق پیدا کند و همفکری و تعامل بین روابطعمومیهای مناطق و ستاد شکل بگیرد تا مشکلات و چالشهای همکاران در این بخش نیز شناسایی شود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: روایت نخست رویدادها باید در اختیار روابط عمومیهای صنعت نفت باشد
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تأکید بر نقش حیاتی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در شرایط ناترازی مصرف سوخت کشور گفت: با توجه به ارتباط مستقیم شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با مردم، روایت نخست رویدادها و نیز ارتباط موثر با مشتریان، ذینفعان و رسانهها باید سرلوحه کار روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی قرار گیرد.
مجید بوجارزاده در نخستین جشنواره روابط عمومیهای برتر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی که صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) با حضور روسا، مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای مناطق سیوهفتگانه در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، گفت: شرکت ملی پخش فرآوردههای از قدیمیترین بخشهای صنعت نفت و حلقه نخست ارتباطی بین مردم و صنعت نفت است؛ همچنین بالاترین نقطه اتصال ما با مردم در حوزه مصرف فرآوردهها، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی است و این ارتباط اولیه با مردم، به ویژه در شرایط ناترازی سوخت، نقش و وظایف این شرکت را بسیار حساس میکند و نقش روابط عمومی به عنوان بازوی اصلی صنعت نفت را برجستهتر میکند.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ویترین روابط عمومیهای صنعت نفت است که این موضوع کار روابط عمومی در این شرکت را بسیار سخت و حیاتی میکند، افزود: در شرایطی که رسانهها به سرعت کوچکترین اتفاقی را بازتب میدهند، ما باید برنامهریزی کنیم که روایت نخست را منتشر کنیم؛ یکی از وظایف اصلی ما در حوزه روابط عمومی در صنعت نفت و به ویژه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، پیشبینی اتفاقهای آینده است تا غافلگیر نشویم. ماهیت پروتکل بحران نیز که در دولت سیزدهم ابلاغ شد، همین است و همه ما باید براساس اسناد بالادستی و پروتکلها عمل کنیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تأکید کرد: در روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی لازم است با دیگر زیرمجموعههای صنعت نفت ارتباط مؤثر و اثرگذار داشته باشیم؛ جلوه این شرکت با تلاش روابط عمومیها باید زیبا باشد.
بوجارزاده همچنین بر لزوم اجرای مانورهای رسانهای به ویژه در روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برای انجام تمرین مدیریت بحران در شرایط مناسب، گفت: اگر تمرین نکنیم، سیستم مدیریتی ما نیز دچار مشکل میشود، بنابراین لازم است که از قبل مسائل را بشناسیم و براساس پروتکل مدیریت بحران، برنامهریزی داشته باشیم.
وی با اشاره به این که لزوم ارتباط با ذینفعان و مشتریان و عدم هماهنگی درباره اطلاعرسانی درباره تصمیمات مهم از جمله ضعفهای ما است که در این زمینه روابط عمومی وظیفه ایجاد این هماهنگی را دارد، گفت: روابط عمومی کارگزار مشتری است و اگر شنونده حرفهای مشتریان و ذینفعان نباشد، در کار روابط عمومی اخلال ایجاد خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: سامانه ۰۹۶۲۷، سامانه پاسخگویی خوبی است که باید سرعت عمل بیشتری داشته و مخاطبان بتوانند بدون صرف زمان انتظار کمتری با کارشناسان ارتباط برقرار کنند.
بوجارزاده تأکید کرد: در بخشنامه روابط عمومیهای صنعت نفت که وزیر نفت ابلاغ کردند، سعی کردیم مشکلات روابطعمومیها و شرایط آینده صنعت نفت را مدنظر قرار دهیم؛ همچنین در این بخشنامه بر تعیین سخنگو به عنوان یک اقدام ویژه تأکید شده است که نقش مهمی در فراغ بال مدیران عملیاتی و نیز ارتباط مؤثر با رسانهها دارد که باید با تعریف شماری وظایف مشخص و اختیار کامل، مدیریت فضای رسانهای انجام شود.
وی تصریح کرد: در حوزه اصلاح مصرف سوخت و بهینهسازی مصرف، کار زیادی باید انجام شود که در این باره نیازمند یاریرسانی و همافزایی روابط عمومیها هستیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بیان کرد: ارتباط با رسانهها و مدیریت رسانهها باید در اولویت کار روابط عمومیها صنعت نفت به ویژه شرکتهای خدماتی قرار گیرد و از ظرفیت و تجارب کارشناسان و متخصصان روابط عمومی در مناطق به منظور شبکهسازی و اقناعسازی درباره تصمیمهای جدید و مهم، حداکثر بهرهمندی انجام شود.
انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید