شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| عوامل زیادی وجود دارد که در تعیین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که باید در سال 2022 در نظر بگیرید نقش دارند. در حالی که در زیر لیستی از پرکاربردترین پلتفرم ها در سال 2022 را برجسته می کنیم:
1. فیسبوک
فیس بوک بیشترین استفاده را دارد، بالاترین بازگشت سرمایه و تعامل را در بین پلتفرمهای اجتماعی دارد و همچنین بالاترین کیفیت را دارد.
از هر چهار بازاریاب رسانههای اجتماعی، یک نفر قصد دارد در سال 2022 بیش از هر پلتفرم دیگری در فیس بوک سرمایه گذاری کند و این پلتفرمی است که بازاریابان بیشترین خرید تبلیغات پولی را دارند.
2. یوتیوب
یوتیوب از نظر استفاده، تعامل و بازگشت سرمایه در رتبه دوم قرار دارد، اما پلتفرم شماره یک بازاریابان است که قصد دارند برای اولین بار در سال جاری روی آن سرمایه گذاری کنند.
علاوه بر این واقعیت که از هر پنج بازاریاب رسانههای اجتماعی، یک نفر قصد دارد امسال بیشترین سرمایهگذاری را در یوتیوب داشته باشد، این پلتفرم همراه با استفاده از محتوای ویدیویی به رشد خود ادامه خواهد داد.
3. تیکتاک
TikTok تنها توسط یک سوم بازاریابان رسانههای اجتماعی استفاده می شود. اگرچه این بازاریابان سطوح ROI و تعامل پایینی را در مقایسه با سایر پلتفرمها گزارش میکنند، 52 درصد از کسانی که از TikTok استفاده میکنند، قصد دارند سرمایهگذاری خود را در سال جاری افزایش دهند و بیشترین افزایش را در بین پلتفرمها با توییتر انجام دهند.
4. توییتر
توییتر توسط حدود نیمی از بازاریابان رسانههای اجتماعی استفاده می شود و از نظر تعامل و بازگشت سرمایه در رتبه سوم قرار دارد.
52 درصد از کسانی که از آن استفاده می کنند قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال جاری افزایش دهند و 16 درصد از کل بازاریابان رسانههای اجتماعی قصد دارند در سال 2022 بیش از هر پلتفرم دیگری در توییتر سرمایه گذاری کنند.
5. اینستاگرام
اینستاگرام توسط 45 درصد از بازاریابان رسانههای اجتماعی استفاده می شود و از نظر استفاده، ROI و تعامل در رتبه چهارم قرار دارد.
با این حال، اینستاگرام برای تولید بالاترین کیفیت سرنخ در رتبه دوم قرار دارد.
این پلتفرم قرار است در سال 2022 رشد کند، به طوری که 40 درصد از بازاریابان قصد دارند برای اولین بار از آن استفاده کنند و 15 درصد نیز قصد دارند بیش از هر پلتفرم دیگری در اینستاگرام سرمایه گذاری کنند.
6. لینکدین
لینکدین در چند سال گذشته میزبان بسیاری از بازاریابی B2B و رهبری تفکر متخصص شده است. این تجربه حرفه ای منحصر به فرد رسانههای اجتماعی است که احتمالاً دلیل آن است که بیش از یک سوم از بازاریابان رسانههای اجتماعی از آن استفاده می کنند. در سال 2022، بازاریابی لینکدین تنها با 38 درصد برنامه ریزی برای استفاده از آن برای اولین بار رشد خواهد کرد.
منبع انگلیسی: hubspot
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
|
نظر بدهید