
سوار شدن بر موج رسانه – روابط عمومی چیست
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– حواستان به در باشد؛ شانس خیلی ناگهانی ظاهر میشود و در میزند. به موجها و جریانهای روز همچون رسواییهای سیاسی، تأثیرات اقتصادی خشکسالی یا طوفان و غیره (پلاسکو مثلا) توجه کنید. بسته به اینکه فعالیتهای سازمان و کسبوکار شما چیست، میتوانید خود را وارد بحث کنید. به هیچوجه این فرصت را غیراخلاقی تلقی نکنید. فرصتطلبی، هوشمندی لازم برای موفقیت در هر زمینهای است.
در روابط عمومی هم دقیقا به این هوشمندی نیاز دارید. وقتی هر یک از نمونههای مذکور از جریانات و اصطلاحا موجهای همهگیر رخ میدهند، مطبوعات و اخبار و… نیاز به مصاحبه با خبرگان و متخصصین دارند. فرصت مصاحبه تلفنی، ویدئو کنفرانس، مصاحبه زنده حضوری یا حتی شبکههای مجازی و اجتماعی نظیر توئیتر را از دست ندهید.
ارتباط برقرار کردن با گزارشگران و خبرنگاران و پاسخگویی درست و تحلیلهای شما، اعتماد آنها را جلب میکند و شما با کمی دقت و هوشمندی وارد حلقهی توجه رسانهها میشوید. گاهی اوقات جریان و موج ایجاد شده، شبیه خبرهای ناگهانی و فوری نیست و این به معنای فرصت بیشتر شما برای تحلیل بهتر شرایط و سوار شدن آگاهانه بر موج است. مثلا با امضای قراردادی با یک کارفرمای جدید یا شروع یک پروژهی مناسب، در بطن جریان قرار میگیرید.
برگرفته از: forbes- www.chetor.com
|
نظر بدهید