بایدها و نبایدهای پیمایش های آنلاین

پیمایش ها تنها شکل تحقیقات آنلاین نیستند، بلکه شاید اولین گونه ای هستند که به ذهن مان می رسند و اولین چیزی که بیشتر از سایر گزینه ها مورد توجه و بررسی در تحقیقات آنلاین قرار می گیرند. «MROCs» سبکی از تحقیقات کیفیت است که در صورتی که نیاز به این نوع تحقیق دارید می توانید از آن استفاده کنید.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) پیمایش ها تنها شکل تحقیقات آنلاین نیستند، بلکه شاید اولین گونه ای هستند که به ذهن مان می رسند و اولین چیزی که بیشتر از سایر گزینه ها مورد توجه و بررسی در تحقیقات آنلاین قرار می گیرند. «MROCs» سبکی از تحقیقات کیفیت است که در صورتی که نیاز به این نوع تحقیق دارید می توانید از آن استفاده کنید.


سایر بایدها
1. دلیل اصلی را در نظر بگیرید که شما در حال راه اندازی یک پیمایش هستید؛ از آن به منظور اطلاع رسانی خودتان استفاده کنید.
2. میزان سوالاتی را که می خواهید بپرسید را محدود کنید.
3. تشویق به مشارکت یک الزام است، مطمئن شوید که در صورتی که پیمایش طولانی تر است تشویق را افزایش دهید.
4. به توصیه های تحلیلگران تحقیق گوش دهید، آنها معمولا بهترین ها را می دانند.


دیگر نباید ها
1. پاسخ های غیر واقعی را در رابطه با جزئیات نمونه خودتان تنظیم نکنید.
2. پیمایش خود را با سوالات کیفی و سوالاتی که پایان آن باز می باشد پر نکنید.
3. سعی نکنید اهداف بیش از اندازه را با یک نظر سنجی تامین کنید، آن را ساده و شفاف آماده کنید.
4. از ابزارهای رایگان استفاده نکنید که به شما اجازه نمی دهند بر طراحی و انتخاب های نمونه کنترل داشته باشید.
بهتر این است که یک رابطه صحیح، باز و صادقانه میان مشتریان و ارائه کنندگان خدمات پژوهشی داشته باشید. مهمتر از همه اینکه، این مسئولیت تهیه کننده پژوهش است که به مشتریان بهترین توصیه ها و آنچه که می تواند ارائه دهد و این مسئولیت مشتری است که در برابر مشاوره ارائه شده مقاومت نکند و آنها را به گوش جان شنیده و اجرا نماید.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)