بانک ها در متاورس: چرا باید زودتر شروع کرد و سه راه برای شروع؟

صفوان ظاهر، مدیر خدمات مالی و فین تک – چیزی که متاورس را برای بانکداری جالب می کند این است که این جهان های مجازی مدرن بر روی بلاک چین ها، ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ساخته شده اند. آنها فرصت های جدید و هیجان انگیز زیادی را ارائه می دهند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| در “سرزمین دیجیتال”، متاورس موضوع داغ شماره 1 است. همه افراد با نوآوری در شرح وظایف خود در تلاش هستند تا پتانسیل این جوامع مجازی را کشف کنند. بانک ها و اتحادیه های اعتباری بهتر است بدانند فرصت ها کجاست، چگونه از آنها استفاده کنند و چگونه آن را به درستی انجام دهند.


جی پی مورگان به عنوان اولین بانکی که در متاورس فروشگاه راه اندازی کرد، تیتر اخبار شد. در میان همه هیاهوها در مورد این دنیای مجازی در حال ظهور، سؤالاتی در مورد معنای کلی صنعت بانکداری آغاز شده است.

چیزی که متاورس را برای بانکداری جالب می کند این است که این جهان های مجازی مدرن بر روی بلاک چین ها، ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ساخته شده اند. آنها فرصت های جدید و هیجان انگیز زیادی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، املاک و مستغلات مجازی یکی از حوزه‌هایی است که در نهایت می‌توانیم شاهد ارائه خدمات بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری باشیم که بسیار شبیه به دنیای فیزیکی است، از جمله کارت‌های اعتباری و نقدی، وام مسکن و وام.

از این رو نادیده گرفتن پتانسیل متاورس می تواند برای مؤسسه مالی پرهزینه باشد.

پلتفرم‌های متاورس اکنون بر روی فناوری‌هایی مانند بلاک چین، صرافی‌های رمزنگاری و NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) ساخته شده‌اند که باعث می‌شود آنها به‌عنوان یک اقتصاد دیجیتال عمل کنند.

 

در اینجا سه ​​کار وجود دارد که مؤسسات مالی باید برای آماده شدن برای بانکداری در متاورس انجام دهند:

هدف، استراتژی و ارزش پیشنهادی را تعریف کنید. رویکرد را به مشتریان، کارمندان و سرمایه گذاران منتقل کنید. از متاورس و سایر محیط های دیجیتالی برای برقراری ارتباط استراتژی و رویکرد استفاده کنید.


قدم های کودکی بردارید. به عنوان مثال: یک کیف پول رمزنگاری در سطح بانکی بسازید که به مشتریان امکان دسترسی به متاورس را می دهد.


آزمایش یک امر ضروری است – اما آن را معنادار کنید. به جای تصاویر و ربات‌هایی که هیچ هدفی ندارند، محصولات جدید DeFi را معرفی کنید. بیلبوردهای آموزشی و تبلیغات تعاملی بسازید که مشتریان بتوانند در مورد محصولات اطلاعاتی کسب کنند، یا حتی بازی هایی که مشتریان می توانند انجام دهند که به یادگیری یک محصول کمک می کند.

هر جا مبادله کالا باشد، حتی در فضاهای مجازی، امکان ارائه خدمات بانکی فراهم می شود. با این حال، اکوسیستم باید بیشتر توسعه یابد، محصولات باید بالغ‌تر شوند، اعتماد باید ایجاد شود، و متاورس به چارچوب‌ها و دستورالعمل‌هایی برای برآوردن خواسته‌های بانکی و مالی، از جمله ارزش پیشنهادی واضح برای مشتریان، نیاز دارد.

پس آیا بانک ها باید به متاورس بپیوندند یا خیر؟ این اکوسیستم نوظهور را نمی توان نادیده گرفت، اما برداشتن گام های کوچک، ایجاد یک استراتژی معنادار، انتقال ارزش به مشتریان، و ساختن محصولات اولیه Defi بسیار مثمر ثمرتر از همه چیز در متاورس است.
 

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
1 مارس 2022