بازنگری و ارزیابی مجدد واحدها و فرآیندهای کلیدی کسب‌وکارها

بازنگری و تغییر برنامه‌های تجاری می‌تواند اندکی خیال شما را از آینده آسوده سازد. با این حال، دوره‌های تغییر و تحول معمولا برای سرمایه‌گذاران، مشتریان یا کارکنان شما دشوار خواهد بود. در این دوران نیاز است با واحدهای بازاریابی و روابط‌عمومی خود همکاری کنید تا اطمینان یابید تمام ذی‌نفعان نسبت به این تغییرات آگاهی کافی دارند و نیازی به نگرانی‌شان نیست.

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| حوزه‌های مختلفی از شرکت شما هستند که با بررسی آنها می‌توانید از انطباق برنامه‌هایتان با اهداف خود اطمینان یابید. به‌طور طبیعی، این سخن به معنای همکاری با واحدهای متناسب برای ایجاد تغییراتی تدریجی و پایدار، بازنگری در برنامه تجاری خود و موفقیت در هر تغییر و تحولی در برنامه‌تان است. برخی از واحدهایی که نیاز به بررسی و همکاری نزدیک با آنها دارید، از این قرارند:
 
 *منابع انسانی. لازم است به افرادی که کارکنان شما را مدیریت می‌کنند، توجه بیشتری داشته باشید. آنها کارکنان را در جریان آخرین تحولات و تغییر سیاست‌ها، اهداف کسب‌وکار و… قرار می‌دهند. اگر قرار است شاخص اخلاق و مدیریت مسوولانه کسب‌وکار را به‌کار ‌گیرید، سیاست‌های رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهید یا هرگونه ارتقا و بهبود زیرساخت‌هایی را در دستور کار داشته باشید که به‌طور مستقیم بر کارکنانتان اثر می‌گذارند، باید مطمئن شوید که تیم منابع انسانی، شما را در این راه یاری می‌رساند.
 
 به این منظور، باید به بررسی و بازنگری در دستورالعمل‌ها و الگوهای تصمیم‌گیری حوزه منابع انسانی خود بپردازید. از آنجا که کارکنان باید در جریان تغییرات و قادر به درک آنها باشند، نیازمند اطلاع‌رسانی روشن درباره این تغییرات و تعیین انتظارات جدید از آنها خواهید بود. زمانی که دستورالعمل‌های راهنمای کارکنان را به دست آنها رساندید، از آنها درخواست کنید که این موارد را به رسمیت شناخته و اقدامات مناسب را در راستای اجرایشان شروع کنند.
 
 * واحد فناوری اطلاعات. هنگام تغییر برنامه تجاری، کارکنان فناوری اطلاعات شما تبدیل به یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت خواهند شد. همزمان با رشد شرکت، نیازهای شما به ذخیره‌سازی داده، پهنای باند، امنیت سایبری و همچنین نرم‌افزارها و سخت‌افزارها افزایش می‌یابد. اهمیت واحد فناوری اطلاعات به ویژه در صورت دورکار بودن کارکنانتان و استفاده از فناوری‌های ابری برای دسترسی به داده‌های مورد نیاز افزون می‌شود.
 
 اطمینان یابید که فناوری‌های شما به‌روز هستند؛ به‌ویژه خدمات امنیتی مانند نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس. در مورد خطرات و ریسک‌های بالقوه مانند نشت اطلاعات شرکت، به مشورت با کارکنان فناوری اطلاعات خود بپردازید تا بتوانند استانداردها و مقرراتی برای فعالیت کارکنان تدوین کنند. به‌عنوان مثال، ذخیره اطلاعات شرکت و حتی اطلاعات شخصی یا کارت‌های بانکی در فضای آنلاین می‌تواند کسب‌وکار را در معرض خطر قرار دهد. فهرستی از بایدها و نبایدهای فناوری می‌تواند از امنیت شرکت شما حفاظت کند.
 
 * بازاریابی و روابط‌عمومی. بازنگری و تغییر برنامه‌های تجاری می‌تواند اندکی خیال شما را از آینده آسوده سازد. با این حال، دوره‌های تغییر و تحول معمولا برای سرمایه‌گذاران، مشتریان یا کارکنان شما دشوار خواهد بود. در این دوران نیاز است با واحدهای بازاریابی و روابط‌عمومی خود همکاری کنید تا اطمینان یابید تمام ذی‌نفعان نسبت به این تغییرات آگاهی کافی دارند و نیازی به نگرانی‌شان نیست.
 
 اگر تصور می‌کنید اطلاع‌رسانی درباره سیاست‌های کسب‌وکار برایتان دشوار است، به یاد آورید که چالش‌های همه‌گیری جهانی را پشت‌سر گذاشته‌اید. در این موضوع حفظ آرامش، شفافیت و اجتناب از تناقض‌گویی در پیام‌ها اهمیت فراوانی دارد.
 
 مهم‌ترین قانون ارتباطات سازمانی، رفتار برابر با همه ذی‌نفعان است. این مساله فراتر از کارکنان و مشتریان می‌رود و مخاطبان بیرونی، شرکای بالقوه و حتی دولت را هم در بر می‌گیرد. حفظ ارتباطات استوار، حرفه‌ای و قاطع باعث می‌شود که اعتبار و وجهه‌ای را به‌عنوان یک شرکت حرفه‌ای و قابل اعتماد به دست آورید.
 
 * تدارکات. احتمالا واحد تدارکات شما با چالش‌های بسیاری در سال ۲۰۲۰ مواجه بوده و شاید موانع یا هزینه‌های غیرمنتظره‌ای برای آنها به وجود آمده باشد. بازنگری در فرآیند تدارکات و تهیه مواد اولیه و ملزومات فعالیت، کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما عملکرد بهینه‌ای داشته باشد و زمان و پول بیشتری صرفه‌جویی کنید. این کار همچنین می‌تواند تجربه بهتر و رضایت بیشتری برای مشتریان به ارمغان آورد.
 
 با بررسی رویه‌های کنونی تدارکات کسب‌وکار خود، مشخص کنید که آیا ضعف‌هایی دارید یا خیر. اگر در دوران کرونا، برای تامین برخی ملزومات یا مواد اولیه در زنجیره تامین خود با مشکل مواجه شدید، اکنون زمان یافتن راهی برای پیشگیری آنها در آینده است. شاید نیاز باشد که به بررسی تامین‌کنندگان کنونی خود هم بپردازید و البته این موضوع را درک کنید که احتمالا حل برخی از مشکلات فراتر از توانایی آنها بوده است.
 
 * مدیریت مالی. همان‌طور که گفته شد، توجه به ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی به اندازه مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها و مخارج اهمیت دارند. این گفته به معنای آن است که واحدهای مدیریت مالی و حسابداری، گاهی با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که مانع از بهینه‌سازی هزینه‌ها و درآمدهای شرکت می‌شوند. این موضوع به‌ویژه زمانی دیده می‌شود که اقدامات موقت شما در زمان کرونا، اکنون رها شده یا حتی تبدیل به رویه‌ای دائمی شده باشند.
 
 برای بررسی گزارش‌های تراز‌نامه، صورت‌های سود و زیان و فهرست مخارج غیرعادی زمان بگذارید. شاید حتی لازم باشد که به تنظیم مجدد و تعیین اولویت‌های جدید بپردازید. به‌عنوان مثال، اکنون و حتی پس از کرونا، تهیه اقلام گران‌قیمتی مانند مواد ضدعفونی‌کننده تبدیل به یک الزام شده‌اند. چنین هزینه‌هایی نیازمند مدیریت بهتر هزینه‌ها و جریان‌های درآمدی است.
 
 * رهبری سازمانی. با رشد شرکت و تغییرات بازار، ممکن است نیاز به استخدام کارکنان بیشتری برای مدیریت و هدایت شرکت از میان تغییرات داشته باشید. درحالی‌که پیروی از قوانین استخدام اهمیت دارند، استخدام مدیرانی در اولویت است که تجربه ایجاد تغییرات مثبت در شرکت‌های پیشین خود را داشته باشند. اطمینان یابید که مدیران جدید با فرهنگ سازمانی شما همخوانی دارند و در عین حال درباره تغییرات مورد نیاز، قاطع و صادق باشید.
 
 منبع: https://donya-e-eqtesad.com