با وجود همسویی ضعیف، اکثر تیم های بازاریابی و فروش نسبت به اهداف درآمدی خوشبین هستند

بر اساس دومین گزارش بازاریابی درآمد سالانه شرکت‌ها در سال 2022، 60 درصد از رهبران فروش و بازاریابی در سال 2021 از اهداف درآمدی فراتر رفتند. با وجود این، همه صنایع به یک اندازه در دستیابی به اهداف درآمدی خود در سال 2021 موفق نبودند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| تحقیقات جدید نشان می دهد که تیم های فروش و بازاریابی علیرغم قطع ارتباط فزاینده بین دو گروه نسبت به تحقق اهداف درآمدی امسال خوشبین هستند.

بر اساس دومین گزارش  بازاریابی درآمد سالانه شرکت‌ها در سال 2022، 60 درصد از رهبران فروش و بازاریابی در سال 2021 از اهداف درآمدی فراتر رفتند. با وجود این، همه صنایع به یک اندازه در دستیابی به اهداف درآمدی خود در سال 2021 موفق نبودند. صنایع هتلداری (73 درصد)، صنعت تولید (72 درصد) و صنعت نرم افزار/ فناوری (70 درصد) بیش از اهداف درآمدی را در سال 2021 گزارش کردند.

پنجاه و هشت درصد از پاسخ دهندگان، تراز فروش و بازاریابی خود را فقط «ضعیف»، «عادلانه» یا «خوب» گزارش کردند که نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است (46 درصد، 12 درصد افزایش).

این کاهش همسویی توسط SMB‌ها در همه اندازه ها مشاهده می شود، اما بویژه در مشاغل بزرگتر برجسته است. شصت و شش درصد از پاسخ دهندگان از شرکت هایی با بین 101 تا 150 کارمند در حال حاضر همسویی کمتر از حد مطلوب را گزارش می دهند که نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که عدم همسویی می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف درآمد شود: 16٪ از مشاغلی که همسویی “ضعیف” یا “عادلانه” را گزارش می‌کنند، احتمالاً اهداف درآمدی را از دست می‌دهند، در مقایسه با تنها 9٪ از مشاغلی که همسویی “عالی” را گزارش می‌کنند.

ارتباط ضعیف بزرگ‌ترین مشکلی است که باعث ناهماهنگی می‌شود، 36 درصد از پاسخ‌دهندگان آن را به عنوان یکی از سه مشکل اصلی خود عنوان کردند – این رقم برای SMB‌های بزرگتر به 51 درصد می‌رسد. عوامل دیگری که برای همسویی تیم های فروش و بازاریابی چالش هایی ایجاد می کنند عبارتند از:

عدم وجود اطلاعات دقیق در مورد مشتریان بالقوه (29 درصد)
عدم پاسخگویی (24 درصد)
داده های بالقوه/ مشتری پراکنده در چندین ابزار و سیستم (24 درصد)
فرآیندهای معیوب (21 درصد)

با فرا رسیدن دوران دورکاری برخی از تیم ها با مشکل مواجه می شوند

شرکت‌هایی با ساختار کار کاملاً از راه دور بدترین همسویی را بین فروش و بازاریابی داشتند، به طوری که 34 درصد از پاسخ‌دهندگان همسویی عالی بین تیم‌ها را گزارش کردند، در مقایسه با 43 درصد و 44 درصد از پاسخ‌دهندگان که به دفتر بازگشته‌اند یا تحت یک مدل ترکیبی کار می‌کنند.

علاوه بر این، کسانی که کاملاً از راه دور کار می کنند، در مورد اهداف درآمدی سال 2022 منفی‌ترین دیدگاه را دارند، به طوری که 52 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند امسال از اهداف درآمدی خود فراتر خواهند رفت، در مقایسه با بیش از 60 درصد برای شرکت‌هایی که مدل ترکیبی را اتخاذ کرده‌اند.

چگونه همسویی بازاریابی و فروش می تواند با داده ها شروع شود

یک سوم از پاسخ دهندگان گزارش می دهند که تیم های فروش آنها هنوز به صورت دستی داده ها را بین کانال ها منتقل می کنند.

 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
ریچارد کاروفل | 17 فوریه 2022 | روابط‌عمومی