*این در همچنان بر همان پاشنه می چرخد*

موسی الرضا شبرنگی – تا زمانی که مدیرمحوری سرلوحه اموراست و مردم‌محوری و کارمندمحوری در محاق باشد، آسیب‌ها استمرار دارد. شهرت سازمانی، مقبولیت اجتماعی و برند به فنا می‌رود و در حالی که نارضایتی‌ها تصاعدی می‌شود ماله روابط‌عمومی برای لاپوشانی و ترسیم تابلو نامیمون همه چیز عالیست به تکاپو می افتند تا مبادا گزندی به تخت لرزان قدرت کوتاه مدیرتش وارد آید.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یکی باید بنر را نگه دارد تا دیگری با چسب پهن نصب دیوارش کند. به ناگه پیش چشم میهمانان یارمهربان چسب به دست کار مهم تری را انجام می دهد و آنکه بنر را نگه داشته به هر قیمتی حتی افتادن شلوار، دست از نگه داشتن بنر بر نمی دارد تا دیگری به دادش برسد.

 

 انسجام و همدلی این است. این روابط‌عمومی ایرانی عجیب و غریب‌ترین نوع خود در دنیاست. سالیان سال در بر همین پاشنه می چرخد و می چرخد باز. اصل روابط‌عمومی در جامعه ایرانی همین بنر است گویا.

 

تشریفات است و امور فرمالیته فرمایشی بی‌خاصیت که فقط خوشایند اربابان باشد. بلغ ماانزل الیک است. کیلو کیلو تولید اخبار بی هدف است که مخاطبش نه مردم است و نه در راستای اقناع و پرکردن خلا اطلاعات مخاطب واقعی بلکه نمایشی از حجم محتوای ناکارآمد پیش چشم مقام مافوق نا آگاه است.

 

تا زمانی که مدیرمحوری سرلوحه اموراست و مردم‌محوری و کارمندمحوری در محاق باشد، آسیب‌ها استمرار دارد. شهرت سازمانی، مقبولیت اجتماعی و برند به فنا می‌رود و در حالی که نارضایتی‌ها تصاعدی می‌شود ماله روابط‌عمومی برای لاپوشانی و ترسیم تابلو نامیمون همه چیز عالیست به تکاپو می افتند تا مبادا گزندی به تخت لرزان قدرت کوتاه مدیرتش وارد آید.

 

مگر سازمان‌هایی که مدیران ارشد فهم درستی از نهاد روابط‌عمومی داشته باشند و مجیزه‌گویی‌ها و چاپلوسی‌ها را نیک تشخیص دهند و روابط‌عمومی را وادارند تا به رسالت اصلیش بپردازد.

ششم دی ماه ۱۴۰۲


 

انتهای پیام/