شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| بازاریاب هایی که برای برقراری ارتباط با مشتریان به استفاده از ایمیل متکی هستند، خوشحال خواهند شد اگر بدانند که اخیرا در یک مطالعه گزارش شده است که انتظار می رود میزان استفاده از ایمیل در ایالات متحده همچنان در حال رشد است. یکی از اصلی ترین دلایل ذکر شده آن، حساب های تجاری است که نیاز به تماس با مشتریان از طریق حساب های معتبر و ایمن ایمیل دارد.
در سطح جهان، تعداد کاربران ایمیل در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲.۶ میلیارد نفر بوده است. پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به ۲.۹ میلیارد نفر برسد. یک مطالعه دیگر تخمین می زند که تا پایان سال ۲۰۱۹، بیش از ۲۴۶ میلیارد ایمیل در مقایسه با ۲۰۵ میلیارد در سال ۲۰۱۵ ارسال و دریافت خواهد شد.
چگونه می توان از این امر استفاده کرد
ایمیل مانند سایر اشکال فناوری در حال تکامل است. ایمیل ها تعاملی تر می شوند که یک مزیت برای بازاریاب هاست.
اما با افزایش حجم ایمیل و افزایش صندوق ورودی، ارسال نامه الکترونیکی نیز امکان پذیرتر خواهد بود. بنابراین یک مشتری نیز قادر خواهد بود تا از آنچه می بیند یا اول باز می کند، فرمان بگیرد. این جایی است که یک استراتژی بسیار مهم برای وادار کردن گیرنده به باز کردن ایمیل شماست.
گیر انداختن
آیا تمام آنچه که درباره چگونگی شکل دادن تاثیر کلمات در افرادی که تنها چند ثانیه با آنها ملاقات کرده اید را بخاطر سپرده اید؟ گفته ها تنها در مقدار ثانیه ای که در اختیار ما برای قضاوت قرار می گیرند، متفاوت هستند؛۷، ۱۵ یا ۳۰ ثانیه. نکته اینجاست که تنها یک ثانیه طول می کشد تا کلمات تاثیر خودشان را بگذارند.
در مورد ایمیل ها نیز همین مسئله صادق است، به همین دلیل خط موضوع بسیار مهم است. جذاب یا دلچسب بودن مطلب باعث خواهد شد تا خواننده ادامه دهد. یک موضوع بد باعث می شود تا گیرنده ایمیل را حذف و حتی ممکن است آن را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کند.
بهترین خطوط موضوعی مواردی هستند که نظر خواننده را به خود جلب کند. به همین دلیل است که جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد مشتریان، علایق آنها، موارد دلخواه و غیره مهم است.
اگر اطلاع دارید که مشتری شما از کوپن استفاده می کند، این پیشنهاد را در خط اصلی موضوع خود بیان کنید زیرا احتمالا باعث می شود تا مشتری شما ایمیل را باز کند، آن را بخواند و به جستجوی کوپن بپردازد. اما همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر بدانید که مشتری شما به چه چیزی علاقه دارد، در نتیجه خط موضوعی شما می تواند هدفمندتر شود.
مشتریان خود را طبق علاقه، محصول یا هر آنچه با حرفه شما مناسب است، طبقه بندی کنید. خطوط موضوعی را با تیم خود در میان بگذارید و آنها را به چالش بکشید تا با خطوطی روبرو شوید که منجر به نرخ بازده زیاد شود. نرخ بازده خود را بر اساس این خطوط موضوعی بررسی کنید تا بدانید که چه مواردی مؤثرتر است و چه مواردی نیاز به تغییر دارد.
منبع: https://www.publicrelationstoday.com
نویسنده: رون توروسیان
مترجم: مریم میرعبدالحق
|
نظر بدهید