اولین سمینار مدیریت کارخانه تولید محتوا برگزار شد

اولین سمینار مدیریت کارخانه تولید محتوا توسط روابط‌عمومی شهرداری مشهدبا حضور مدیران و کارشناسان شهرداری مشهد و سازمانهای تابعه برگزار شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اولین سمینار مدیریت کارخانه تولید محتوا توسط روابط‌عمومی شهرداری مشهدبا حضور مدیران و کارشناسان شهرداری مشهد و سازمانهای تابعه برگزار شد.


به گزارش شارا، سخنران این سمینار دکتر احمد یحیایی ایله ای ضمن تبیین مدل چیستی، چرایی و چگونگی مدیریت کارخانه تولید محتوا اظهار داشت: محتوا پادشاه ارتباطات و رسانه است و آنچه ارتباطات را اثربخش می کند محتوای کیفی و خلاقانه است.


دکتر یحیایی ایله ای درباره کاربردهای تولید محتوا گفت: تولید و بازتولید فرهنگی، تبلیغات سیاسی و اقتصادی، هدایت افکار عمومی، رهبری اجتماعی، مخاطب شناسی و تامین نیاز اطلاعاتی و روانی جامعه از جمله مهمترین کاربردهای تولید محتواست که زمینه های کاری روابط عمومی را نیز پوشش می دهد.


مشاور و مدرس روابط عمومی روابط عمومی بیان کرد: دنیای ما دنیای سرعت است و مخاطب نه وقت دارد و نه حوصله که برای نوشته های طولانی وقت زیادی بگذارد.


یحیایی ایله ای درباره آسیب شناسی تولید محتوا در روابط عمومی گفت: تولید محتوا در روابط عمومی ایران بیشتر بر بهتر ترجیح داده می شود، مدیران و کارشاسان روابط عمومی با ادبیات فارسی آشنایی کمی دارند، از میزان اثرگذاری محتوا در ارتباطات آشنایی کافی ندارد و بصورت سلیقه ای و نه علمی، تولید محتوا انجام می دهند.


یحیایی ایله ای تاکید کرد: اکنون با توجه به تغییرات اساسی در حوزه ارتباطات، تولید محتوا گیرنده محور شده است و مخاطب منفعل به مخاطب فعال تغییر شکل داده است و روابط عمومی ها بایستی نیازهای اطلاعاتی و محتوایی مخاطبان را بطور مستمر سنجش و رصد کنند.