اهمیت صداقت و شفافیت در روابط‌عمومی برای جلب اعتماد مردم و تأثیر آن بر جامعه

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس انجمن روابط‌ عمومی ایران با تاکید بر اهمیت صداقت و شفافیت روابط عمومی در تعامل با افراد جامعه، گفت: راستگویی باعث جلب اعتماد مردم می‌شود.

خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران امروز، ۲۴ اردیبهشت در دیدار با رئیس جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مدیر روابط عمومی باید به دانش حرفه‌ای مسلط و شناخت دقیق و درستی از سازمان خود داشته باشد، تصریح کرد: روابط عمومی باید جایگاه و نقش سازمان را به خوبی در جامعه تبیین کند.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران با تاکید بر اهمیت صداقت و شفافیت روابط عمومی در تعامل با افراد جامعه، گفت: راستگویی باعث جلب اعتماد مردم می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه همه آثار شاعران بزرگ پارسی زبان از جمله فردوسی، حافظ و سعدی، به نوعی آموزش روابط عمومی است، اظهار کرد: این آثار سطر به سطر از عشق و دلدادگی به مردم صحبت می‌کند که باید مکتوبات این بزرگان را سرلوحه خود قرار دهیم.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران یادآور شد: انجمن روابط عمومی ایران اولین نهاد مدنی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجوز فعالیت دریافت و کار خود را با پیشکسوتان و بزرگان روابط عمومی کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: انجمن روابط‌عمومی ایران از نظر وزارت کشور معتبرترین NGO است چرا که با بیش از ۳۰سال فعالیت و قریب به سه هزار عضو حقیقی و ۲۱ نمایندگی در سطح استان‌های کشور همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس انجمن روابط عمومی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه میرآب‌ها در گذشته به عنوان معتمدین مردم، اظهار کرد: روابط عمومی نقش میرآب را دارد و باید با برقراری ارتباطات اجتماعی قوی با افراد جامعه، کمبودها را در بحث آب مطرح کند و از مردم کمک بخواهد.

رفیعی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی با حیات و امنیت غذایی کشور ارتباط دارد، گفت: آب به عنوان عنصر اصلی تولید، یک موضوع سیاسی نیست بلکه یک بحث اجتماعی است، امروز روابط عمومی‌ها می‌توانند در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه آب سردمدار شوند.

انتهای پیام