شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || فیسبوک یکی از بزرگترین و پردرآمدترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در جهان است. بیش از دو دهه فعالیت، این شبکه اجتماعی توانسته است چشمانداز تبلیغات دیجیتال جهانی را شکل دهد.
در سال 2024، انتظار میرود درآمد تبلیغاتی فیسبوک از 100 میلیارد دلار تجاوز کند و به 112.8 میلیارد دلار در سال 2026 برسد. این رشد نشاندهنده تأثیر قابل توجه فیسبوک در بازار تبلیغات دیجیتال است.
پیشبینیهای وارک مدیا (Warc Media) نشان میدهد که درآمد تبلیغاتی فیسبوک در سه ماهه سوم سال 2024 نسبت به سال قبل 13.2 درصد افزایش یافته است، اگرچه این رشد نسبت به مادرش متا (Meta) که 19.0 درصد بوده، کندتر است.
این افزایش درآمد نشاندهنده تلاش فیسبوک برای جذب تبلیغکنندگان بیشتر از طریق نوآوریهای هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) و هدفگذاری دقیقتر است.
مخاطبان تبلیغات جهانی فیس بوک از 2.2 میلیارد نفر فراتر رفته است
در ایالات متحده، بیش از سه چهارم بزرگسالان از این پلت فرم استفاده می کنند.
فیس بوک یکی از محبوب ترین پلتفرم های دیجیتال در جهان است که مخاطبان تبلیغات جهانی آن 2.2 میلیارد و 3 میلیارد کاربر ماهانه است.
بر اساس نظرسنجی، بیش از سه چهارم بزرگسالان آمریکایی از فیس بوک استفاده می کنند که از هر 10 آمریکایی، 9 نفر از آن برای همگام شدن با دوستان و خانواده استفاده می کنند. با این حال فیسبوک مدتهاست که با کلیشههای «مسئله سنی» و دنبالههایی از اینستاگرام، تیکتاک و اسنپچت در استفاده Gen Z در ایالات متحده مواجه بوده است.
فیسبوک برای جذب مخاطبان نسل Z جدید برای رشد بلندمدت، سازندگان، گروهها (برای جوامع و اطلاعات)، ویدیوهای طولانی (مانند داستانها و حلقهها)، و دور شدن از اخبار و محتوای سیاسی را در اولویت قرار میدهد.
فیسبوک در میان سه برند برتر رسانههای تجاری برای دسترسی در بریتانیا در تمام گروههای سنی رتبهبندی میشود و پس از ITV در جایگاه دوم برای همه بزرگسالان قرار دارد. در آسیا و اقیانوسیه، فیس بوک تأثیرگذارترین پلت فرم برای خرید در APAC، به ازای هر است.
عملکرد: هوش مصنوعی قدرت بیشتری را به فیس بوک می آورد
اعتماد احتمالاً یک معیار کلیدی برای هزینه تبلیغات در عصر الگوریتمی رسانه ها است، زیرا بازاریابان کنترل را به ابزارهای هوش مصنوعی واگذار می کنند تا اهداف کمپین مورد نظر خود را ارائه دهند.
فیس بوک در نظرسنجی از بازاریابان جهانی در مورد قابلیت اعتماد داده های خود امتیاز بالایی کسب کرد و تنها گوگل و یوتیوب متعلق به Alphabet عملکرد بهتری داشتند.
بیش از یک میلیون تبلیغکننده در ماه گذشته از ابزارهای هوش مصنوعی متا استفاده کردند. متا از تبلیغکنندگان میخواهد که به ابزارهای هوش مصنوعی آن اعتماد کنند تا به تبلیغات کمک کند تا به بخشهایی دستنخورده با روشهای هدفگیری سنتی و همچنین برای تنوع خلاقانه برسد.
تاریخ انتشار: 12 دسامبر 2024
منبع انگلیسی: bizcommunity
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید