انتشار کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»

کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی» در قطع وزیری، تالبف مهدی باقریان توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی انتشار یافت.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی» در قطع وزیری، تالبف مهدی باقریان توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی انتشار یافت.
 

مستندسازی مشتمل بر تدوین و تکوین یک فعالیت یا مجموعه ای از فعالیت ها از مرحله احساس نیاز تا مرحله انجام است.

 

فعالیت های سازمانی چه در فرم کاغذی ثبت شود و چه در فایل کامپیوتری ذخیره گردند باید به صورت سند درآیند تا از اعتبار لازم برای استفاده برخوردار باشند.

 

در این کتاب، نویسنده ابتدا با ارایه تعریف مستندسازی و مستندسازی الکترونیکی، اهمیت و ضرورت مستندسازی و کارکردها و مزایای آن را مورد بررسی قرار می دهد.


در بخش های یازده گانه کتاب « مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»، به این نکته تاکید شده است که پایه و اساس تحقیقات و پژوهش های علمی بر مدارک و مستندات و سوابق بوده و هر چه این مستندات کامل تر و پربارتر باشد، به همان اندازه موفقیت صاحبان خرد در زمینه پیشرفت و پژوهش در علوم مختلف بویژه روابط عمومی افزایش خواهد یافت.


کتاب « مدیریت مستندسازی در روابط عمومی» در 150 صفحه و یازده گفتار توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی و با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی در زمستان 1395 منتشر شد.

علاقمندان می توانند برای خرید و تهیه کتاب با شماره تلفن های 7-88617576 (021) تماس حاصل نمایند.
 

انتشار کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»

 

فهرست مطالب


مقدمه
بخش اول: مستندسازی و کلیات آن
گفتار نخست: تعریف مستندسازی
گفتار دوم: مستندسازی الکترونیکی
تعریف اسناد الکترونیک
ویژگی‌های اساسی و اهداف مورد انتظار از سیستم اسناد الکترونیک
ویژگی‌های سیستم نگهداری اسناد الکترونیک
معایب و تهدیدات اسناد الکترونیک
ابزارها و روش‌های کاهش تهدیدات اسناد الکترونیک
گفتار سوم: اهمیت و ضرورت مستندسازی
گفتار چهارم: اهداف و مزایای مستندسازی

1. اهداف مستندسازی
2. کارکردهای مستندسازی
3. مزایای مستندسازی
گفتار پنجم: انواع مستندات
1. سند و مدرک
2. سابقه
3. خط‌مشی
4. نظام‌نامه
5. روش‌های اجرایی

6. دستورالعمل‌های کاری

گفتار ششم: مراحل و فرایند مستندسازی
1. تعیین اهداف
2. تعیین ابعاد و زوایا
3. تعیین شیوه ثبت و طبقه‌بندی اطلاعات و داده‌ها
4. تعیین ابزار
5. جدول زمان‌بندی
6. تعیین جریان و شرح وظایف
7. شروع روند مستندسازی
8. تحلیل نتایج و استخراج ملزومات
9. پاداش مستندسازی
گفتار هفتم: قوانین و معیارهای مستندسازی
گفتار هشتم: مدیریت مستندات

1. اصول مستندسازی
2. ویژگی‌های یک مستند خوب
3. روش‌های مدون نمودن
4. اصلاح اشتباهات
5. پیاده‌سازی نظام مستندسازی
6. بایگانی
بخش دوم: مدیریت مستندسازی در روابط ‎عمومی
گفتار نهم: مدیریت مستندسازی در روابط ‎عمومی
1. کار مستندسازی را چه کسی انجام می‌دهد؟
2. فعالیت مستند چگونه انجام می‌گیرد؟
گفتار دهم: انواع مستندسازی
1. مستند‏سازی در نظام مدیریت کیفیت
2. مستندسازی فرایند فعالیت ‏ها و برنامه‏ های روابط ‏عمومی
3. مستندسازی تجربیات مدیران
4. مستند‏سازی پروژه
5. مستندسازی مدیریت بحران
6. مستندسازی رویدادها
7. مستندسازی فایل‌های صوتی و تصویری
8. مستندسازی پیشنهادها
9. مستندسازی جلسات
10. ایجاد بایگانی مستند
مستندسازی مکاتبات اداری
11. مستندسازی عملکرد سازمان
12. مستندسازی آثار جشنواره ‏های انتشارات روابط ‎عمومی
شاخص‏ های ساختاری
شاخص‏ های محتوایی
شاخص ‏های دیداری
شاخص ‏های سنجش و ارزیابی آثار انتشاراتی
گفتار یازدهم: نتیجه گیری و پیشنهادها
1. ایجاد سامانه نظام مستندسازی
2. تشکیل کمیته مستندسازی


منابع و مأخذ